Unijna dyrektywa CSRD jest nowym aktem prawnym w sprawie sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju. To, że może mieć wpływ na kształtowanie bardziej zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego, dowodzi nowy standard w procesie likwidacji szkód komunikacyjnych, jaki debiutuje w Danii.
Ze względu na unijną dyrektywę w kwestii sprawozdawczości dotyczącej zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw (CSRD - Corporate Sustainability Reporting Directive), wiele krajów do 2025 roku wprowadzi obowiązek względem firm do śledzenia i raportowania swoich emisji.
Solera jest światowym liderem w zarządzaniu cyklem życia pojazdów. W ramach czterech linii biznesowych – roszczeń dotyczących pojazdów, napraw pojazdów, rozwiązań dla pojazdów oraz rozwiązań dla flot – zyskała zaufanie wiodących marek w ekosystemie cyklu życia pojazdów, w tym Identifix, Audatex, DealerSocket, Omnitracs, LoJack, Spireon, eDriving/Mentor, Explore, cap hpi, Autodata. Firma usprawnia operacje, dostarcza analizy oparte na danych i zwiększa zaangażowanie klientów. A teraz ten światowy lider w zarządzaniu cyklem życia pojazdów, ogłasza, że F&P, duńskie stowarzyszenie branżowe firm ubezpieczeniowych i funduszy emerytalnych, rozszerzyło swoje strategiczne partnerstwo z Solera poprzez integrację narzędzia Sustainable Estimatics z platformą Autotaks.
Dania z pionierskim programem
Od teraz ponad 700 000 roszczeń ubezpieczeniowych rocznie w Danii będzie zintegrowanych z interfejsem API Sustainable Estimatics firmy Solera, co pozwoli każdemu ubezpieczycielowi w kraju śledzić i kompensować emisje dwutlenku węgla powstające w wyniku różnych procesów w okresie eksploatacji pojazdu. To posunięcie wyznacza nowy standard w kraju i na świecie, obejmując 100% roszczeń samochodowych i dostosowując się do priorytetowego zaangażowania Danii w realizację celów zrównoważonego rozwoju, aby do 2050 zyskać status kraju neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.
- Rozwiązanie Solera uzyskało akredytację ISO-14064-01. Dzięki temu nie tylko zyskujemy bogactwo danych oferowanych przez firmę, ale też mamy pewność, że dane zostały zweryfikowane jako wiarygodne i rzetelne, by zapewnić nam stopień szczegółowości, którego potrzebujemy. Umożliwi nam to ustanowienie nowego standardu pomiaru emisji CO2 z roszczeń z tytułu ubezpieczeń komunikacyjnych w całym kraju, wspierając branżę w zmniejszaniu śladu węglowego i poprawie wydajności - oświadczył Peder Herbo, dyrektor Autotaks w F&P.
Jedną z wyróżniających się cech rozwiązania Solera jest zatwierdzone wykorzystanie danych od producentów OEM w celu dokładnej oceny uszkodzeń pojazdu po incydencie. Przez platformę Autotaks można teraz zidentyfikować uszkodzone części i dostosować je do wszystkich duńskich wymogów, takich jak ponowne wyceny, co zapewnia ubezpieczycielom w kraju znacznie większą dokładność. Ten proces zapewnia płynny i efektywny przepływ pracy pomiędzy ubezpieczycielami, warsztatami blacharskimi i klientami końcowymi.
- Jesteśmy dumni, że możemy rozszerzyć naszą współpracę z F&P, liderem na rynku, który podziela nasze zaangażowanie w kształtowanie bardziej zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego. Dania jest już w czołówce krajów prowadzących działania w zakresie pomiaru i redukcji emisji dwutlenku węgla, a zrozumienie roli tychże działań w procesie zgłaszania roszczeń będzie kluczowe. To nie tylko pozytywnie wpłynie na środowisko, ale także pomoże ubezpieczycielom poprawić efektywność w całym procesie zgłaszania roszczeń - powiedział Franck Carpentier, Dyrektor ds. Sprzedaży i Operacji Międzynarodowych w Solera.
Fot. Solera
Komentarze (0)