Prawo

Prawo

ponad rok temu  14.04.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Jak klient może zareklamować usługi wykonane przez warsztat samochodowy?

Przepisy konsumenckie dotyczące niezgodności towaru z umową nie obejmują usług, a udzielanie gwarancji przez warsztat samochodowy nie jest obowiązkowe. Mimo to, dobre autoserwisy wywiązują się ze swoich zobowiązań wobec klientów. Interesującym przykładem jest sieć Q Service Castrol, która jako jedyna na rynku oferuje rozszerzoną gwarancję na silnik, opony i tarcze hamulcowe. 

Dzięki współpracy z profesjonalnymi Partnerami, Q Service Castrol ma możliwość zaoferowania swoim klientom trzy rozszerzone gwarancje: na wybrane elementy silnika, w którym olej został wymieniony na produkt Castrol, na tarcze hamulcowe ATE, a także na uszkodzenia mechaniczne opon marek Semperit.

- Chcemy, żeby nasi klienci mieli pewność, co do jakości przeprowadzonych napraw, dlatego współpracujemy wyłącznie z wiarygodnymi i rzetelnymi Partnerami. Dzięki dedykowanej wyłącznie naszej sieci umowie z markami Castrol, ATE, Semperit, nasi klienci mogą skorzystać z wyjątkowo korzystnych rozwiązań gwarancyjnych podkreśla Leszek Radzikowski, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol.

W zależności od rodzaju produktu, ochrona oferowana przez Partnerów sieci Q Service Castrol różni się. By zostać objętym programem Gwarancja na Silnik Castrol należy po wymianie oleju na wybrane produkty Castrol EDGE, MAGNATEC lub GTX w serwisie Q Service Castrol, który do niego przystąpił, w ciągu 7 dni zarejestrować swój pojazd na stronie Castrol. Ochroną gwarancyjną wybranych elementów silnika objęte są samochody   o przebiegu nie większym niż 150 000 km i wieku nie starszym niż 12 lat (regulamin dostępny na stronie Castrol). Gwarancja na silnik udzielana jest na rok lub do przebiegu 15 000 km. W przypadku zużycia tarcz hamulcowych, warsztat zapewnia ich wymianę na nowe, jeśli pojazd nie osiągnął przebiegu 50 000 km lub nie minęło 3 lata od daty zakupu. Natomiast rozszerzona gwarancja na opony zakupione w serwisie trwa rok, jednak producent Semperit dodają jeszcze 6 lat zwykłej gwarancji na swoje produkty. 

Udzielanie gwarancji powinno być rynkowym standardem

Udzielanie gwarancji na usługi i produkty nie spełniające oczekiwań powinno być standardem w procesie obsługi klienta, bez względu na branżę, a serwisy samochodowe nie powinny być pod tym względem wyjątkiem. Oprócz dotrzymywania wcześniej umówionych terminów, udzielania informacji o postępie prac naprawczych, czy podawania szacunkowej kwoty przed wykonaniem usługi, dobrą praktyką jest proaktywna postawa warsztatu wobec potrzeb klienta.

- W przypadku usług, które są świadczone przez serwisy samochodowe gwarancja nie jest regułą. Udzielanie jej nie jest obowiązkowe, natomiast standardowy termin jej trwania często wynosi maksymalnie rok. Mimo tak skonstruowanych przepisów możemy znaleźć dobre, dbające o komfort swoich klientów warsztaty. I właśnie kwestie bezpieczeństwa są wyróżnikiem w tej branży – tłumaczy Marta Ciesielska, kierownik działu sieci serwisowych Q Service Castrol. 

Nieprecyzyjne przepisy nie oznaczają, że klienci warsztatów samochodowych nie mogą domagać się zadośćuczynienia w przypadku źle wykonanej usługi. Właściciele samochodów mogą powoływać się na ogólne zapisy kodeksu cywilnego i na ich podstawie domagać się usunięcia wad. 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony