Klimatyzacja

Klimatyzacja

ponad rok temu  12.06.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Jak szybko sprawdzić gaz i olej w klimatyzacji?

Pragnąc wesprzeć rynek posprzedażny, firma Nissens opracowała narzędzie online do szybkiego sprawdzania ilości gazu i oleju w dowolnym samochodowym układzie klimatyzacji. Narzędzie to powstało w celu zapewniania rynkowi posprzedażnemu najlepszej wiedzy oraz rozwiązań technicznych i stanowi rozszerzenie programu szkoleniowego Nissens (Nissens Training Concept).

Aby zapewnić prawidłowe napełnienie układu klimatyzacji oraz dobranie odpowiedniego oleju sprężarkowego dla dowolnego modelu samochodu, firma Nissens stworzyła dostępną online bazę danych. Zawierająca informacje o 80 markach i ponad 2500 modelach samochodów baza danych jest bezpłatna i dostosowana do użytku na komputerach, tabletach oraz smartfonach.

Narzędzie to jest naturalnym rozwinięciem zaangażowania Nissens na rzecz wspierania i rozwijania rynku posprzedażnego, w którym czynnikiem napędowym jest „Koncepcja Szkoleniowa Nissens”. Jacob W. Smedegaard, Marketing & Communications Manager firmy Nissens, objaśnia:

„Ponieważ jesteśmy jednym z wiodących producentów rozwiązań w zakresie układów chłodzenia silnika i klimatyzacji dla niezależnego rynku posprzedażnego, naszym obowiązkiem jest edukowanie i wspieranie rynku, który obsługujemy. Wzrost poziomu wiedzy i dostępności materiałów technicznych na rynku posprzedażnym przekłada się w dłuższej perspektywie na rozwój sprzedaży, bowiem rynek posprzedażny będzie wówczas silniejszy, a mechanicy będą w stanie skuteczniej serwisować układy klimatyzacji, jednocześnie oszczędzając czas i pieniądze”.

Ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej

Stosowanie olejów uniwersalnych, mieszanie olejów lub dodawanie do układu klimatyzacji nieprawidłowych rodzajów olejów to jedne z najczęstszych przyczyn usterek sprężarek. Układy klimatyzacji stają się coraz bardziej skomplikowane, co stało się jeszcze bardziej widoczne po wprowadzeniu nowego czynnika chłodniczego R1234yf. Jan Zieleśkiewicz, Marketing Manager w firmie Nissens, objaśnia:

„Prawidłowe ilości napełnienia układu klimatyzacji czynnikiem chłodniczym i środkiem smarnym są absolutnie kluczowe dla jego prawidłowego działania. Podczas standardowej procedury serwisowania układu klimatyzacji wiele rzeczy może pójść nie tak, co może w szybkim tempie zagrozić całemu układowi lub jego konkretnym komponentom albo doprowadzić do nieprawidłowych warunków pracy i spowodować przyspieszone zużycie lub awarię” – wyjaśnia Jan i dodaje:
„Nieprawidłowe napełnienie układu to jedna z przyczyn, z jaką często mamy do czynienia, kiedy sprawdzamy usterki klimatyzacji. Niedostateczne napełnienie wpływa na smarowanie sprężarki i ogranicza prawidłowy odbiór ciepła, zaś przepełnienie układu prowadzi do zbyt wysokiego ciśnienia roboczego, a tym samym wzrostu temperatury, powodując przeciążenie i przegrzanie sprężarki. Innym problemem jest stosowanie nieprawidłowego typu i nieprawidłowej ilości oleju. Do każdej sprężarki przypisany jest dedykowany typ oleju o specyficznej formule i lepkości i tylko taki środek smarny może być w danej sprężarce stosowany. W przeciwnym razie sprężarka może ulec awarii. Może nie od razu, ale z pewnością w najbliższym czasie”.

Dzięki nowemu narzędziu firmy Nissens mechanicy mają teraz natychmiastowy dostęp do informacji o prawidłowych ilościach czynnika i oleju. Baza danych obejmuje nie tylko samochody europejskie, lecz także samochody pochodzące ze Stanów Zjednoczonych i Azji. Co więcej, opracowany przez Nissens schemat układu klimatyzacji zawiera wskazówki dotyczące modeli samochodów wyposażonych w układy klimatyzacji wykorzystujące najnowszy czynnik chłodniczy R1234yf. Baza danych będzie stale poszerzana o nowe modele aut.

Baza danych jest dostępna bezpłatnie na stronie www.nissens.com/ac-fillings

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ LUŻNYKRAWAT 1 ponad rok temu Ostatnimi czasy narobiło się "fachowców" od klimatyzacji,szczególnie w terenie,pod dużymi marketami.Wielu nie ma pojęcia,że starsze klimy mają olej w sprężarkach,niepilnowanie tej sprawy kończy się jej padnięciem,ponadto nie gwarantują szczelności układu co skutkuje krótkim okresem skutecznego chłodzenia,potrafią też zaniżyć ilość dobitego czynnika,bo jest dosyć drogi.Osobiście "robię" klimę tylko w stacjonarnych warsztatach,co jej i mojemu portfelowi wychodzi na dobre.Opel Meriva 2004 rok-klima "siekiera".Pamiętajmy też o wymianie filtra kabinowego niekoniecznie co rok,zanieczyszczony tłumi efekt chłodzenia.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony