Wskazówki dotyczące montażu sprężarek klimatyzacji
- Dopilnować, aby wszystkie zanieczyszczenia i cząsteczki obce zostały usunięte z obiegu czynnika chłodniczego. W tym celu wypłukać system przed montażem nowej sprężarki. W zależności od stopnia zabrudzenia do płukania nadaje się czynnik chłodniczy R134a lub specjalny roztwór płuczący.
- Nie można płukać sprężarek, osuszaczy (akumulatorów) oraz zaworów rozprężnych i dławiących. Przy montażu elementy te zastępuje się nowymi.
- Przy uszkodzeniu sprężarki należy zawsze zakładać, że układ został zanieczyszczony (opiłki, cząsteczki gumy) lub nie można tego wykluczyć. Płukanie układu należy do absolutnie niezbędnych czynności, które należy wykonać przy wymianie tego komponentu.
- Dopilnować, aby w układzie nie pozostały żadne pozostałości roztworu płuczącego. W razie potrzeby osuszyć obieg czynnika chłodniczego przy użyciu azotu.
- Wymienić osuszacz lub akumulator oraz zawór rozprężny lub zawór dławiący (orifice tube).
- Ponieważ tego samego modelu sprężarki można używać w różnych pojazdach lub układach, konieczne jest sprawdzenie lub skorygowanie ilości wlewanego oleju i jego lepkości przed montażem kompresora, odpowiednio do wymagań producenta pojazdu. W tym celu cały olej trzeba spuścić i zebrać. Następnie sprężarkę napełnić na nowo całą, zadaną przez producenta pojazdu ilością oleju (systemowa ilość oleju).
- Aby olej rozłożył się równomiernie, przed montażem trzeba sprężarkę ręcznie przekręcić 10 razy. Podczas montażu paska napędowego dopilnować, aby pasek był wyrównany. Niektóre sprężarki są przystosowane do tzw. zastosowania wielokrotnego. To oznacza, że mogą być montowane w różnych pojazdach. Poza liczbą rowków na kole pasowym i sprzęgle magnetycznym istnieje 100% zgodność ze starą częścią.
- Uwzględnić dodatkowo dalsze czynności zadane przez producenta sprężarki lub producenta pojazdu (ulotka dołączona do opakowania, dane producenta, zasady docierania).
Materiał firmy HELLA
Komentarze (2)