Klimatyzacja

Klimatyzacja

ponad rok temu  03.02.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Montaż nowej sprężarki klimatyzacji nie zawsze rozwiąże problem

- Usterka sprężarki zwykle jest powodowana przez problemy, które mają miejsce w innym miejscu układu klimatyzacji. Nigdy nie należy montować nowej sprężarki przed zdiagnozowaniem i rozwiązaniem przyczyny usterki - takimi słowami rozpoczyna się oficjalna instrukcja montażu sprężarki AVA Quality Cooling. 

Czytaj także:

"Czynnik w klimatyzacji to nie mydło. Nie wymydli się" [WYWIAD]
Nielegalny obrót czynnikiem chłodniczym? [RAPORT]
Niesprawna klimatyzacja to poważne choroby

Kolejne kroki montażowe

  1. Usunąć środek chłodniczy i rozmontować uszkodzoną sprężarkę (zapoznać się z dokumentacją producenta).
  2. Wszelkie demontowane rury należy natychmiast zaślepić.
  3. Zawsze porównać nowy produkt ze starą sprężarką.
  4. Zawsze sprawdzać szczelinę powietrzną w sprzęgle, jeśli ma zastosowanie.
  5. Układ należy zawsze wypłukać, nawet jeśli nie jest zanieczyszczony. To umożliwia usunięcie z układu
  6. pozostałości starego oleju i barwnika. Zawsze należy stosować zatwierdzone medium do płukania.
  7. Proszę pamiętać: Nie można płukać osuszacza i zaworu rozprężnego ani akumulatora i kryzy, zamiast tego należy je wymienić. (Ominąć te części podczas płukania)
  8. Skraplacze PF (wieloprzepływowe) są trudne do wypłukania. Skraplacz należy wymieniać za każdym
  9. razem, gdy wystąpi duże zanieczyszczeniw, np. spalony olej lub opiłki metalu.
  10. Jeśli zostaną wykryte pozostałości środków do powstrzymywania wycieku lub inne uszczelnienia, należy
  11. wymienić cały układ, łącznie z parownikiem i rurami.
  12. Zawsze sprawdzać, czy ilość oleju w sprężarce zgadza się z ilością przewidzianą dla układu. Niektóre sprężarki mają separator oleju bez korka spustowego. Dlatego nie ma możliwości sprawdzenia ilości oleju. Jednak są one zawsze napełnione odpowiednią ilością oleju.
  13. Przed zmontowaniem obrócić piastę sprzęgła przynajmniej 10 razy, aby upewnić się, że olej jest dokładnie rozprowadzony w sprężarce. (nie dotyczy całkowicie elektrycznych sprężarek)
  14. Zmontować sprężarkę zgodnie z instrukcjami producenta.
  15. Podczas montażu sprężarek elektrycznych należy zawsze zapoznać się z zasadami bezpieczeństwa
  16. producenta samochodu.
  17. Przed zamontowaniem paska należy zawsze sprawdzić działanie napinacza paska, tłumika drgań
  18. i (jeśli ma zastosowanie) kół pasowych alternatora. 
  19. Zwiększyć ciśnienie układu suchym azotem, aby wykryć potencjalne wycieki (około 12-15 barów)
  20. Opróżnić i naładować układ przewidzianą ilością czynnika chłodniczego odpowiedniego rodzaju.
  21. Uruchomić silnik i włączyć klimatyzację na maksymalne chłodzenie, tak aby najpierw silnik pracował stacjonarnie
  22. przez kilka minut.

Punkty kontroli po rozruchu

  1. Zawsze sprawdzać temperaturę wylotu przy niskich obrotach wentylatora (tak czyniąc, sprawdza się
  2. działanie przełącznika zmiany termostatu/sprzęgła lub zaworu sterowania sprężarki).
  3. Zawsze sprawdzać ciśnienie wylotowe i ssące.
  4. Sprawdzać wentylator skraplacza i urządzenia bezpieczeństwa takie jak przełącznik ciśnienia lub czujniki ciśnienia pod kątem prawidłowego działania.
  5. Zawsze sprawdzać pracę paska (ustawienie, wahanie itp.).
     

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony