Wydarzenia rynkowe

Wydarzenia rynkowe

8 miesięcy temu  21.08.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Żelazowo-fosforanowe akumulatory trakcyjne

BYD jest pierwszą na świecie firmą, która w pełni zaadoptowała akumulatory żelazowo-fosforanowe do użytku motoryzacyjnego. Wysokowydajne akumulatory są bezpieczne, stabilne, przyjazne dla środowiska.

Zastosowana technologia LFP charakteryzuje się wyższą żywotnością- umożliwia osiągniecie nawet do 5000 cykli ładowania. Dla porównania akumulatory NMC mają żywotność około 2000 cykli. Dzięki wysokiej wytrzymałości akumulatorów, BYD jest w stanie zaoferować bardzo konkurencyjne warunki gwarancji na akumulatory stosowane w swoich pojazdach. W przypadku BYD ETP3 jest to 8 lat lub 200 000km, a w przypadku BYD ETM6 gwarancja na akumulator to 5 lat lub 500 000km. Akumulatory LFP w pojazdach BYD gwarantują wyższy poziom bezpieczeństwa w porównaniu do akumulatorów NMC, co wynika z ich większej stabilności termicznej i chemicznej. Ryzyko przegrzania bądź samozapłonu jest zminimalizowane, dodatkowo układ chłodzenia BTMS zapewnia optymalną temperaturę pracy akumulatora, dzięki czemu pojazd może być użytkowany nawet w ekstremalnych warunkach klimatycznych.

Akumulatory BYD wyróżniają się pionierską technologią „Blade Battery”, która zwiększa bezpieczeństwo i wydajność baterii. Blade Battery charakteryzuje się innowacyjną konstrukcją. Złożone są one z płaskich ogniw o wysokim współczynniku powierzchni do objętości. W wyniku tej struktury nie marnuje się miejsce między poszczególnymi modułami niwelując różnice w gęstości energii względem akumulatorów NMC. Akumulatory BYD Blade Battery nie zawierają metali ciężkich oraz toksycznych elektrolitów, mogą być łatwo poddane recyklingowi, co czyni je jeszcze bardziej przyjaznymi dla środowiska.

Akumulatory w pojazdach elektrycznych

Wyróżniamy trzy technologie stosowane w akumulatorach do pojazdów elektrycznych: LTO, NMC i LFP. LTO jest technologią wykorzystywaną najczęściej w autobusach i charakteryzuje się szybkim tempem ładowania. Technologie NMC i LFP wykorzystywane są w pozostałych pojazdach, zarówno osobowych, dostawczych, jak i ciężarowych. Akumulatory wykonane w technologii LFP są obecnie uznawane za bezpieczniejsze niż wykonane w technologii NMC, natomiast LFP jest rozwiązaniem tańszym, cechującym się niższą gęstością energii. Akumulator w pojazdach elektrycznych pełni kluczową rolę, wpływa na wydajność, zasięg oraz osiągi. Wybierając elektryka warto przeanalizować parametry jego akumulatora oraz bezpieczeństwo, które oferuje.

Akumulatory BYD Trucks zapewniają poprawę bezpieczeństwa, wydajności i trwałości pojazdów elektrycznych. To sprawdzone i rekomendowane przez czołowego dostawcę rozwiązań elektromobilnych na świecie produkty, które sprawdzą się w każdych warunkach eksploatacyjnych.

BYD Trucks – zaawansowane technologicznie pojazdy zeroemisyjne

Przyszłość transportu to elektromobilność, dlatego Inter Cars zdecydował się na rozpoczęcie współpracy z BYD Trucks, jednym z liderów rynku pojazdów zeroemisyjnych na świecie. Dedykowany Instytut Badań Pojazdów Ciężarowych firmy BYD zajmuje się badaniami i rozwojem, projektowaniem pojazdów i podwozi dla ciężarówek z napędem elektrycznym, a także pojazdów specjalnych przeznaczonych do wykorzystania w logistyce, budownictwie, pracach sanitarnych i portowych. Za sprzedaż w Polsce pojazdów z logo BYD odpowiedzialna jest spółka zależna Inter Cars SA, Armatus.

Na naszych drogach w najbliższym czasie będzie przybywało pojazdów elektrycznych. Warto pamiętać, że gwarantują one przedsiębiorcom wiele benefitów, m.in. dofinansowania rządowe, niższe koszty eksploatacyjne, możliwość poruszania się po buspasach oraz wiele innych. Obecnie potencjalni użytkownicy obawiają się wielu aspektów technicznych oraz wykorzystanych technologii przy produkcji pojazdów elektrycznych, a także samozapłonu akumulatora. Czy słusznie?

Fot. BYD Trucks / Inter Cars

GALERIA ZDJĘĆ

Żelazowo-fosforanowe akumulatory trakcyjne

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony