Narzędzia w warsztacie

Wydarzenia

ponad rok temu  11.05.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Kalibracja kamer i radarów możliwa w każdym warsztacie? [FILM]

Texa wprowadziła do oferty zestaw przeznaczony do kalibracji kamer i radarów w zaawansowanych systemach wsparcia kierowcy.

Systemy ADAS są obecnie standardem w większości nowych pojazdów – autonomiczne hamowanie
w sytuacjach awaryjnych, aktywny tempomat, wspomaganie utrzymywania pasa ruchu, automatyczne parkowanie, rozpoznawanie pieszego, czy rozpoznawanie znaków drogowych. To tylko przykładowe systemy gwarantujące wzrost bezpieczeństwa na drodze. W związku z tym specjalista z zakresu napraw systemów ADAS musi dysponować nienagannymi narzędziami umożliwiającymi działania na tych jakże precyzyjnych i wyrafinowanych układach: niewystarczająca konsekwencja może w rzeczywistości poważnie zagrozić niezawodności pojazdu i narazić technika na konsekwencje prawne.

Nowy zestaw RCCS (Radar&CameraCalibration System), współpracujący z oprogramowaniem diagnostycznym TEXA IDC5 stanowi kompletny a zarazem modułowy system przeznaczony do interwencji na systemach ADAS różnych marek pojazdów. Dzięki przejrzystym instrukcją zawartym w oprogramowaniu oraz precyzji działania, zestaw RCCS stanowi idealne rozwiązanie do przeprowadzania napraw na zaawansowanych technologicznie systemach bezpieczeństwa, zapewniając poprawność przeprowadzania procedur i gwarantując spokój operatora.

Media do artykułu

"Żywy Warsztat" to ekspozycja urządzeń i maszyn na Targach Techniki Motoryzacyjnej, które można sprawdzić w praktyce. My odwiedziliśmy m.in. stanowisko TEXA Poland, która zaprezentowała w tym miejscu urządzenie do kalibracji czujników i radarów, odpowiedzialnych za prawidłową pracę aktywnego tempomatu czy systemów wsparcia kierowcy.

Kalibracja to niezbędny element wielu napraw powypadkowych i pokolizyjnych samochodów. Ale nie tylko. Szczegóły omawia Kamil Broncel z TEXA Poland.

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ scorpionix666 2 ponad rok temu każde auto po zdemontowaniu kamery przy wymianie szyby potrzebuje kalibracji , zajmowałem sie tym w Irlandi i wiem co mówię , ciekawe jak bedziesz jechał na aktywnym tempomacie 150 km i systemy nie zadziałają . Jestem w Polsce od paru miesięcy i jestem w szoku o nieświadomości warsztatów oraz ludzi . pozdrawiam
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Baca 1 ponad rok temuocena: 25%  Ściema... ściema... wielka.. ściema... Tylko parę marek wymaga kalibracji... a właściwie to nie kalibracja tylko potwierdzenie poprawności montażu... bzdurą jest, że po ściągnięciu zderzaka wymagana jest kalibracja... jak na włączonym zapłonie ktoś majstruje przy radarze, to prawda wtedy radar może utracić kalibrację i wymaga wymiany na inny!!! Większość radarów i kamer w najnowszych samochodach posiada kalibrację fabryczną i przy montażu wymagają tylko potwierdzenia poprawnej instalacji... te które nie ufają mechanikom np. cała grupa VW wymaga belki metalowej przed pojazdem w określonej odległości... a kamery wymagają planszy testowej... i to tyle... W starych autach.. np BMW E38 z 1999r i wzwyż, czy BMW E60 i E65 wymagana była kalibracja i radar ustawiało się kręcąc odpowiednimi śrubami regulacyjnymi...
    oceń komentarz 1 3 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony