Narzędzia w warsztacie

Wydarzenia

ponad rok temu  05.10.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

ZF Smart Service: aplikacja jak „cyfrowy śrubokręt”

Stoisko ZF na targach Automechanika Frankfurt. fot. Piotr Łukaszewicz

Transformacja cyfrowa dotarła na aftermarketowy rynek motoryzacyjny. Pojazdy stają się coraz bardziej zaawansowane technologicznie, klienci bardziej wymagający, a wymogi stawiane warsztatom coraz bardziej kompleksowe. Firma ZF Aftermarket opracowała cyfrowy ekosystem, który nie tylko umożliwi klientom digitalizację własnych procesów, lecz także zaoferuje cyfrowe usługi stanowiące wartość dodaną.

Przyszłość motoryzacji będzie inteligentna. Pojazdy komunikują się, a ich komunikaty muszą zostać zrozumiane. W przyszłości dla warsztatów i operatorów flot kluczowym czynnikiem do odniesienia sukcesu będzie efektywne dostosowanie usług do informacji bazujących na danych. Openmatics to otwarta i niezależna platforma łączności koncernu ZF, to fundament cyfrowego ekosystemu. Ta usługa telematyczna oferuje warsztatom i operatorom flot różne rozwiązania w zakresie inteligentnego łączenia pojazdów i diagnostyki opartej na danych.

Dzięki temu rozwiązaniu nasi klienci i partnerzy biznesowi mają szansę skorzystać z zalet digitalizacji, opracować nowe modele biznesowe i wzbogacić swoje portfolio usług – komentuje Helmut Ernst, dyrektora dywizji aftermarketowej koncernu ZF.

ZF Smart Service – optymalne narzędzie dla warsztatów

ZF Smart Service to aplikacja skierowana do warsztatów niezależnych, która umożliwi ich mechanikom przeprowadzenie niezawodnej diagnostyki pojazdu i prac konserwacyjnych za pomocą różnych urządzeń mobilnych, takich jak smartfon czy tablet. Aplikacja ZF Smart Service jest już od dłuższego czasu testowana z powodzeniem w Wielkiej Brytanii w ramach zakrojonej na szeroką skalę fazy pilotażowej. Po jej zakończeniu ten innowacyjny produkt zostanie wprowadzony na kolejne rynki europejskie, a z czasem także na rynki światowe.

„Wiemy, że w przeszłości wiele niezależnych warsztatów bało się inwestowania w drogie stacjonarne urządzenia diagnostyczne. ZF Smart Service to wyjątkowo efektywne narzędzie warsztatowe – mówiąc krótko: to >>cyfrowy śrubokręt<<, który powinien znaleźć się w każdej skrzynce z narzędziami“ – dodaje Helmut Ernst. „Jak pokazują opinie użytkowników z rynku testowego w Wielkiej Brytanii, warsztaty mają na ten temat podobne zdanie” – dodaje.

Pracownik warsztatu musi jedynie zainstalować aplikację Smart Service na urządzeniu mobilnym, podłączyć urządzenie Smart Service za pośrednictwem interfejsu OBD do pojazdu i już może przeprowadzić kompleksową diagnostykę. Komunikacja pomiędzy urządzeniem Smart Service a aplikacją odbywa się za pośrednictwem Bluetooth. ZF Smart Service umożliwia ponadto przeprowadzanie podstawowych prac konserwacyjnych, takich jak wymiana oleju, hamulców czy zresetowanie odpowietrznika i czujników SAS. Aplikacja obsługuje szeroką paletę pojazdów z rynków europejskich, północnoamerykańskich i azjatyckich.

Zrównoważone zarządzanie flotami mieszanymi

Dzięki ZF Car Connect operatorzy flot mieszanych mogą korzystać z nowego, scyfryzowanego poziomu serwisu i optymalnie dostosować swoją flotę do zastosowań. Za gromadzenie i przekazywanie danych odpowiada Vivaldi Onboard-Unit: Ta jednostka diagnostyczno-telematyczna odczytuje 74 sygnały bezpośrednio z interfejsu OBD pojazdu, między innymi poziom paliwa, zachowanie hamulców i komunikaty o błędach. Dodatkowo, jednostka pokładowa przekazuje dane z GPS-a i dane bieżące o nagłych zmianach prędkości pojazdu. Otwarta platforma telematyczna koncernu ZF - Openmatics nie tylko rejestruje, ale jest w stanie również interpretować te dane.

„Dzięki Openmatics wyznaczamy nowe standardy telematyczne na wolnym rynku – szczególnie w zakresie zarządzania flotami mieszanymi. Tym samym jesteśmy idealnym partnerem biznesowym, również dla firmy Global Automotive Service GmbH (G.A.S.), która zarządza usługami na zlecenie dużych właścicieli flot z Niemiec. Umożliwiamy jeszcze lepsze ukierunkowanie oferty usług na przyszłość” - komentuje Helmut Ernst, dyrektor ZF Aftermarket.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony