Dość powszechna wśród właścicieli serwisów ogumienia jest opinia, że wyważarki osiągnęły już odpowiedni poziom dokładności pomiarów. Zdecydowana większość spełnia wymagania zarówno serwisantów, jak i pośrednio klientów. Wyścig producentów trwa jednak nadal. Czas wyważenia, łatwość obsługi, dodatkowe możliwości... Czym więc kierować się przy wyborze wyważarki do warsztatu?
Trudno zadać takie pytanie producentom sprzętu, bo z oczywistych względów odpowiedź może nie być do końca obiektywna. Prześledziliśmy fora internetowe, w których doświadczeni serwisanci podpowiadają rozpoczynającym działalność jak takiego wyboru dokonać. Jakie pojawiają się argumenty? Wspomniane wcześniej wskazówki (czas wyważenia czy łatwość obsługi) są oczywiście ważne. Szczególnie czas wyważenia - to trzeba wziąć pod uwagę. Ale mechanicy zwracają też uwagę na inne czynniki.
Wyważarka to sprzęt służący do precyzyjnych pomiarów, musi więc działać właściwie bez najmniejszego marginesu błędu. Dlatego przy wyborze dostawcy i producenta trzeba zwrócić uwagę na serwis. Warto zebrać opinie kolegów po fachu. Jak długo trwa czas oczekiwania na naprawę? Ile czasu trwa naprawa właściwa? Czy jest możliwość otrzymania sprzętu zastępczego na czas naprawy? Jak jest na gwarancji, a jak później? I nie ma co się oszukiwać. Nawet najlepszy sprzęt eksploatowany dość mocno - prędzej czy później tego serwisu będzie potrzebował.
Dla wchodzących na rynek serwisów zapewne jednym z najważniejszych argumentów będzie cena. Wybrać markowy produkt klasy premium, coś z środka, a może bardzo budżetowe rozwiązanie? Tu jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Jest, przynajmniej teoretycznie, oczywista różnica jakości, ale … Znajdziemy wśród swoich znajomych z branży zadowolonych użytkowników maszyn o bardzo obco brzmiących nazwach, jak i tych ze sprzętem z najwyższej półki. Rodzi się pytanie, czy dobry sprzęt docenią klienci i zgodzą się płacić nieco więcej za usługę? Profesjonalny sprzęt do profesjonalnych usług. Na pewno należy przeanalizować jaki procent wśród klientów stanowić będą klienci samochodów i opon klasy premium. Kluczowe będzie też wykorzystanie sprzętu – czy jest to typowy serwis ogumienia, w którym wyważarka pracuje codziennie, czy też stanowisko w warsztacie mechaniki pojazdowej, gdzie serwis ogumienia to tylko dodatkowa usługa.
Mechanicy zwracają też uwagę, że w przypadku wycofania się z biznesu czy decyzji o wyprzedaży wyposażenia z jakiegokolwiek innego powodu – sprzedaż ta będzie bez porównania prostsza w przypadku sprzętu markowego.
Serwisanci zwracają też uwagę na to, czy zakupiony sprzęt (wyważarka i montażownica) mogą zostać rozbudowane do obsługi innych pojazdów niż dotychczas. Chodzi o wszelkiego rodzaju uchwyty i adaptery. Nie wszyscy producenci przewidzieli taką możliwość. Ale też i nie każdy serwis myśli o zwiększeniu zakresu działalności.
Przypominamy, że Serwis Ogumienia to nasz temat miesiąca we wrześniu. Czytaj więcej - kliknij TUTAJ.
Komentarze (0)