Sieci warsztatowe

Wydarzenia

ponad rok temu  12.03.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Czym jest profesjonalny serwis dla floty?
Strona 2 z 2

Po zamontowaniu opony, koła należy wyważyć - ta czynność powinna być powtarzana co 40 tys. km. Następnie powinny być one wycentrowane na piaście pojazdu za pomocą centrowników lub przeznaczonych do tego celu tulejek centrujących, a nakrętki dokręcone w odpowiedniej kolejności (na krzyż). Na zakończenie zaleca się dokręcenie kół kluczem dynamometrycznym z siłą odpowiednią dla danego pojazdu. Po zakończonej pracy montażowej serwisant powinien skalibrować system TPMS, jeśli jest w pojeździe. Ekspert Premio TruckForce podkreśla, że zawsze należy sprawdzić stan techniczny i ciśnienie we wszystkich kołach, łącznie z zapasowym. Dodatkowo kierowca powinien dostać zalecenie kontroli poprawności dokręcenia kół po przejechaniu około 50 km.

E-TRACK

Systematyczne wykonywanie przeglądów serwisowych, m.in. ogumienia pozwala na wykrycie nieprawidłowości i zmniejszenie ryzyka dodatkowych kosztów i przestojów. Jest to szczególnie istotne w przypadku flot, dlatego serwisanci Premio TruckForce na bieżąco informują klientów o stanie ogumienia, przesyłając raporty z inspekcji w formie elektronicznej. Co więcej, dzięki specjalnie opracowanemu narzędziu E-Track serwisanci, jak i operatorzy flot mają dostęp do pełnej historii obsługi i informacji o stanie ogumienia pojazdów, co pomaga uniknąć potencjalnych kosztów awarii, wpływając tym samym na ogólną efektywność kosztową świadczonych przez dane przedsiębiorstwo usług transportowych. Co ciekawe, do obsługi systemu potrzebny jest tylko telefon komórkowy lub tablet z zainstalowaną aplikacją, a jego działanie jest niezwykle intuicyjne. Podczas przeglądu serwisant zaznacza w aplikacji proponowane do przeprowadzenia naprawy lub, jeśli jest to już konieczne, sygnalizuje potrzebę wymiany opon. Wszystkie wprowadzone informacje zapisują się na koncie serwisu, na dedykowanej witrynie internetowej. Raport z inspekcji trafia od razu bezpośrednio do zarządzającego flotą, co ułatwia podjęcie właściwych działań.

„Współpraca z dobrym serwisem, wyposażonym w odpowiednie narzędzia i przeszkolony personel może być dla flot jednym z ważniejszych elementów na drodze do budowania przewagi konkurencyjnej i sukcesu firmy. Dlatego w tym aspekcie lepiej nie szukać pozornych oszczędności w doraźnej kooperacji z przypadkowymi warsztatami” – dodaje T. Drzewiecki.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony