Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

ponad rok temu  03.01.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?

Koenigsegg Regera – 2,8 s, 1500 KM

Strona 2 z 2

Koenigsegg Regera – 2,8 s, 1500 KM

Kto da więcej? W tej kategorii, hybrydowe coupe ze Szwecji jest absolutnym zwycięzcą i najmocniejszym seryjnie produkowanym autem z napędem spalinowo-elektrycznym na świecie. Napędza go benzynowy silnik 5.0 V8 biturbo o mocy 1115 KM, sprzężony – podobnie jak w Hondzie – z trzema jednostkami elektrycznymi. Dwie wspomagają napęd tylnych kół, trzecia dodaje momentu na wale korbowym benzynowego silnika, a podczas hamowania działa jak KERS. Wszystkie razem generują działające paraliżująco na zmysły 1500 KM. Korzystając wyłącznie z silników elektrycznych możemy pokonać dystans 35 km. Pomimo zastraszającej mocy, sprint do setki trwa 2,8 s – czyli o 0,2 s dłużej, niż w przypadku Porsche 918 Spyder. Zdecydowały masa, aerodynamika i rozwiązania w układzie napędowym tych pojazdów. Regera nadrabia to najwyższą wśród sportowych hybryd prędkością maksymalną 410 km/h. Pocieszające, że jest nieco tańsza od Icony Vulcano. Na zakup Koenigsegga Regery wystarczy nieco ponad 7,5 mln zł.

McLaren P1 - 2,8 s, 903 KM

Propozycja z Wielkiej Brytanii to jeden z najmocniejszych samochodów, obecnych na światowym rynku, zastępująca legendarny model F1. Postanowiono w niej sięgnąć po najnowsze, dostępne rozwiązania. Z tego powodu pod maskę trafił potężny, hybrydowy zestaw, składający się z silnika 3.8 V8 twin-turbo o mocy 727 KM, połączonego z jednostką elektryczną o mocy 176 KM. Łączna moc zestawu to imponujące 903 KM oraz aż 979 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Sportowe coupe z Wysp Brytyjskich rozpędza się do setki w 2,8 s i osiąga 200 km/h po upływie 6,8 s, osiągając finalnie 350 km/h. Założono budowę 375 egzemplarzy, wszystkie mają już swoich właścicieli. Cena auta to ponad 5,5 mln zł

Porsche 918 Spyder - 2,6 s, 887 KM

Niemcy także postanowili zaproponować światu jeden z najmocniejszych układów hybrydowych. W przypadku zaprezentowanego w 2010 roku na Salonie Samochodowym w Genewie i wprowadzonego do sprzedaży w 2013 roku modelu 918 Spyder, również mamy do czynienia z limitowaną - do 918 sztuk - serią. Źródłem napędu jest, zamontowany z tyłu, benzynowy silnik 4,6 V6 o mocy 608 KM, z którym połączono dwa silniki elektryczne. Pierwszy znajduje się przy przedniej osi i generuje moc 129 KM. Drugi - o mocy 156 KM – zamontowano przy osi tylnej. Mamy tu więc do czynienia ze spalinowo-elektrycznym napędem AWD. Całość dysponuje mocą 887 KM, co pozwala osiągnąć 100 km/h w 2,6 s, a 300 km/h w 20,9 sekundy i rozpędzić się do 345 km/h. Samochód wyceniono na ok. 4 mln zł.

GALERIA ZDJĘĆ

2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony