Inżynierowie opracowali urządzenie, dzięki któremu można wymienić zarówno olej wspomagania kierownicy, jak również olej przekładniowy (dotyczy także DSG i przekładni CVT). Dzięki niemu można też zaoszczędzić sporo miejsca w warsztacie i zmniejszyć koszty.
Chociaż niektórzy producenci wielokrotnie podkreślają, że automatyczne skrzynie biegów są całkowicie bezobsługowe, to nie zawsze jest to prawdą. Samochody, które są często wykorzystywane na krótkie wycieczki lub do podróży z przyczepą, cierpią na wzrost materiałów stałych w oleju skrzyni biegów i są tym samym podatne na zakłócenia. BG opracował już w 2008 roku urządzenie, które pozwala na całkowitą wymianę oleju przekładniowego i służy również do oczyszczenia całego systemu. Urządzenie to zostało zintegrowane w ÖWSL ATM-937.
- ÖWSL ATM-937 jest łatwy w obsłudze i funkcjonuje niezawodnie – podkreśla Ulrich Heinzer, dyrektor BG Niemcy/Austria.
Jego zdaniem, regularne oczyszczanie systemu jest tym rozwiązaniem na przedwczesne zużycie systemu wspomagania kierownicy. Główną przyczyną problemów jest skażenie płynu prze utlenienie produktów ubocznych i metalowych opiłków, które gromadzą się w oleju. Tak zanieczyszczony płyn krąży pod wysokim ciśnieniem i powoduje ścieranie pompy i zaworów. Może to prowadzić do zakłóceń w pracy pompy wspomagania kierownicy, zwłaszcza, jeśli system jest jeszcze zimny. Skutkiem tego może być awaria całego systemu wspomagania kierownicy. Samo spuszczenie oleju nie eliminuje problemu, gdyż szkodliwe substancje należy całkowicie usunąć z systemu przez gruntowne oczyszczenie.
ATM-937 ÖWSL umożliwia wymianę oleju i płukanie obu systemów. Obie operacje mogą być wykonywane jednocześnie, a to oszczędza czas w warsztacie.
Więcej informacji na stronie www.bgprod.de
Komentarze (0)