Czterdzieści lat temu na sklepowe półki trafił syntetyczny olej silnikowy Mobil 1.
Jego historia zaczyna się jednak znacznie wcześniej, bo w drugiej połowie lat 60. Wówczas rząd Stanów Zjednoczonych poprosił ExxonMobil o wyprodukowanie smaru do podwozi samolotów, który nie zamarzałby w temperaturach rzędu -40°C. Odpowiedzią był syntetyczny smar Mobilgrease 28, który do dzisiaj jest stosowany w branży lotniczej.
Zachęceni sukcesem oraz tym, że właściwości oleju syntetycznego wykraczają poza jego użycie w ujemnych temperaturach, specjaliści ExxonMobil powołali w 1971 roku zespół odpowiedzialny za rozwój technologii smarnych. Efektem jego pracy był pierwszy w pełni syntetyczny olej silnikowy Mobil 1.
- Wprowadzenie syntetycznego oleju Mobil 1 było rewolucją technologiczną – podkreśla Bill Maxwell, były straszy specjalista ds. inżynierii w ExxonMobil Research and Engineering Company, uważany za jednego z ojców Mobil 1. - Wydarzenie to w ogromnym stopniu poprawiło wydajność silników samochodowych i zwiększyło oczekiwania kierowców wobec olejów silnikowych na całym świecie.
Po 40 latach na rynku dostępne są różne formulacje oleju Mobil 1. Marka polecana jest przez wielu wiodących konstruktorów i producentów pojazdów, utytułowane zespoły wyścigowe oraz miliony kierowców. Olejem tym fabrycznie zalewane są silniki ponad 60 modeli pojazdów takich marek, jak Porsche, Mercedes-AMG, Aston Martin, Bentley, McLaren i wielu innych.
Komentarze (0)