- Standardowe produkty paliwowe dostępne na rynku polskim najczęściej wzbogacane są o dodatki zwane depresatorami. Powoduje to jedynie polepszenie parametrów niskotemperaturowych tych paliw, nie dając gwarancji bezproblemowej eksploatacji w przypadku wystąpienia ekstremalnie niskich temperatur – tłumaczy Rafał Droździak, kierownik grupy kategorii paliw Statoil Poland.
Zimą, gdy temperatury spadają poniżej zera, węglowodory parafinowe zawarte w oleju napędowym mogą się krystalizować i wydzielać małe, twarde kryształki parafin. Kryształki te powodują, że paliwo mętnieje, a temperatura, przy której występuje to zjawisko, nazywana jest temperaturą mętnienia. W wyniku dalszego obniżania temperatury, kryształki parafin mają zdolność do łączenia się w większe cząsteczki, które skutecznie blokują przepływ paliwa przez filtr oraz przewody paliwowe. Zjawisko to jest niebezpieczne, gdyż zakłóca dopływ paliwa do cylindrów, negatywnie wpływa na pracę silnika, a nawet może prowadzić do unieruchomienia samochodu. Graniczna temperatura, przy której jest jeszcze możliwy swobodny przepływ paliwa przez filtr nazywana jest temperaturą blokady zimnego filtra.
Skład arktycznego DieselGold został tak skomponowany, aby zapewnić ekstremalne właściwości niskotemperaturowe, dzięki czemu paliwo to ma obniżoną temperaturę mętnienia oraz temperaturę blokady zimnego filtra.
Arktyczny DieselGold został oparty na oleju napędowym klasy arktycznej, dzięki czemu zapewnia bardziej skuteczną ochronę przed mrozami i zmniejsza ryzyko unieruchomienia pojazdu. Paliwo jest dostępne na blisko 90 wybranych stacjach Statoil w kraju, w szczególności w regionach północno-wschodnich i wschodnich, tam gdzie średnie dobowe temperatury są najniższe; uruchomienie pojazdu z tym paliwem będzie możliwe nawet przy
W pozostałych regionach kraju oferowany jest zimowy DieselGold, odznaczający się polepszonymi właściwościami niskotemperaturowymi. Jednak w przypadku wystąpienia ekstremalnie niskich temperatur, również w tych regionach planowane są okresowe dostawy paliwa arktycznego.
DieselGold to olej napędowy, wzbogacony o innowacyjny pakiet dodatków. Specjalny skład DieselGold przyczynia się do równomiernego i całkowitego spalania paliwa. W rezultacie jednostka napędowa pracuje płynnie i wydajnie, zmniejsza się zużycie paliwa oraz emisja szkodliwych związków zawartych w spalinach. Ponadto inhibitory korozji, zawarte w DieselGold, zabezpieczają układ paliwowy przed przedwczesnym zużyciem, a dodatki anty-pienne pozwalają na szybkie tankowanie do pełna.
Komentarze (0)