Technologia Nexcel, tj. oleje w kartridżach, gwarantuje niesamowitą prostotę i łatwość serwisowania pojazdów
Przyznajmy. Założenie pasieki to mały, ale znaczący krok, skoro w tej akcji chodziło głównie o dawanie przykładu innym instytucjom – acz słodkie benefity nie są tu oczywiście bez znaczenia.
– Popularyzując miejskie pasieki, pomagamy nie tylko pszczołom, ale także sobie – potwierdza nasz rozmówca i dodaje, że ekologia nie jest jedynie modnym słowem, którego popularność przeminie wraz ze zmianą kartki w kalendarzu.
Troska w zakresie ochrony środowiska
Tematykę ochrony zasobów naturalnych można też wiązać z aktywnością firm odpowiadających za systemy filtracji olejowej. Ta okazuje się być jednym z priorytetów grupy UFI Filters. Od kilku lat UFI Filters ma certyfikat ISO 14001, aby kontrolować wpływ na środowisko i dążyć do spójnego, efektywnego, a przede wszystkim zrównoważonego rozwoju. Firma angażuje się w badania i wdrażanie rozwiązań przyjaznych środowisku, których celem jest rozwój zaawansowanych systemów zmniejszających zużycie energii i ograniczających emisję CO2.
– Badania nad wydajnymi systemami filtrującymi prowadzimy w najnowocześniejszych laboratoriach – informuje Luca Betti, UFI Filters Group aftermarket business unit director. – Opracowywane są w nich rozwiązania wykorzystujące materiały o niskiej wadze i nadające się do recyklingu, które zmniejszają ciężar samochodu, a tym samym ograniczają emisję CO2 i zanieczyszczenie środowiska. Ponadto zostały określone i wdrożone procedury bezpieczeństwa oraz dobre praktyki służące odpowiedzialnemu i ograniczonemu stosowaniu w nich środków chemicznych. Systemy filtracji paliwa i oleju oferowane przez UFI Filters chronią silnik i poprawiają spalanie, co przekłada się na oszczędność paliwa. Natomiast zintegrowane systemy filtracji powietrza zajmują mniej przestrzeni i ograniczają hałas, gwarantują ochronę zaworów i cylindrów, a także zmniejszają zużycie i emisję spalin.
Wspomnijmy, że w ubiegłym roku firma została dostawcą na pierwszy montaż modułu olejowego do wszystkich 2-litrowych silników serii EA288 evo z systemem mild hybrid, produkowanych przez grupę Volkswagen, o mocy od 100 kW (136 KM) do 150 kW (204 KM). Systemy filtracyjne UFI Filters spełniają wymogi najnowszych napędów hybrydowych, takich jak czterocylindrowy silnik Volkswagen Group z rozrusznikiem-generatorem połączonym z akumulatorem litowo-jonowym.
– Silnik z serii EA 288 evo niemieckiego producenta zmniejsza emisję CO2 o 10 g/km w porównaniu z poprzednią wersją również dzięki zastosowaniu modułu UFI Filters – kontroluje on temperaturę układów smarowania i chłodzenia, a jego zoptymalizowana konstrukcja redukuje spadki ciśnienia – precyzuje Luca Betti.
Moduł UFI Filters, z plastikowym korpusem i o zmniejszonych rozmiarach, wyposażony jest w zawór by-pass oraz w zawór elektromagnetyczny, który umożliwia lepszą kontrolę przepływu oleju i płynu chłodzącego silnik, a także znacząco ogranicza emisję CO2. Fachowców z warsztatów zainteresuje fakt, że moduł filtracyjny posiada również plastikowy zawór spustowy ułatwiający serwisowanie. Skuteczność filtracji kompletnego filtra UFI Filters z ekologicznym wkładem wg standardu ISO 4548-12 wynosi 99% dla cząstek o wielkości do 40 mikronów.
Rafał Dobrowolski
Fot. Liqui Moly, Shell, Castrol, Fuchs, UFI Filters
Artykuł pochodzi z wydania 03/2020 Nowoczesnego Warsztatu
Komentarze (0)