Wtryskiwacze to jeden z najbardziej newralgicznych elementów współczesnych silników, zarówno jeżeli chodzi o silniki wysokoprężne jak i najnowsze jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Aby uniknąć kosztownej awarii warto systematycznie je czyścić i nie chodzi tu o demontaż i czyszczenie na stole probierczym a prosty zabieg wykonywany bezpośrednio na samochodzie urządzeniem Jet Clean Tronic nr art. 5124. Oprócz samego urządzenia do procesu czyszczenia wtryskiwaczy w silnikach Diesla dedykowany jest środek nr art. 5155 a do wtryskiwaczy benzynowych i kolektorów dolotowych preparat o numerze 5151.
W przypadku silników z zapłonem samoczynnym wtryskiwacze najczęściej cierpią na dwa typy przypadłości: nieszczelność zaworów sterujących wynikającą z ich zużycia oraz błędy dawkowania i rozpylania spowodowane zanieczyszczeniem końcówek i korpusów. O ile w pierwszym przypadku problemem jest uszkodzenie mechaniczne (choć w niektórych przypadkach złe działanie zaworu może być spowodowane zanieczyszczeniem), o tyle problemy drugiego rodzaju można rozwiązać poprzez czyszczenie chemiczne. Czyszczenie sprawdza się przede wszystkim w silnikach wyposażonych we wtryskiwacze Denso i Delphi. Jeżeli silnik pracuje twardo, ma niestabilny bieg jałowy lub dymi na czarno warto spróbować chemicznej terapii.
W przypadku silników benzynowych usługa jest zalecana przede wszystkim w silnikach wyposażonych we wtrysk bezpośredni. W tych jednostkach oprócz samych wtryskiwaczy warto sprawdzić stan kolektora dolotowego. W tym rozwiązaniu paliwo jest podawane bezpośrednio do komory spalania, co powoduje problemy z zanieczyszczeniem zaworów. W ekstremalnych przypadkach dochodzi nawet to utraty ich szczelności i konieczności naprawy głowicy.
Na koniec warto dodać że w bieżącym miesiącu, Liqui Moly przygotowało niespodziankę obniżając cenę na cały asortyment Jet Clean Tronic o 5%.
Komentarze (2)