Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

ponad rok temu  12.10.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Ekspert nowoczesnych technologii Platinum Max Expert LL 0W-20

Negatywny wpływ na środowisko wynikający z działań człowieka sprawił, że branża motoryzacyjna wprowadza zmiany w technologii i konstrukcji pojazdów. Globalni producenci silników dążą do redukcji szkodliwych emisji oraz śladu węglowego poprzez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie układów napędowych i zaawansowanych systemów oczyszczania spalin.

Jednym z rozwiązań prowadzących do redukcji CO2 jest idea downsizingu, polegająca na wytwarzaniu silników o małych wymiarach, niskiej pojemności przy jednoczesnym zwiększeniu maksymalnej mocy i wydajności. Aby osiągnąć wyższe współczynniki efektywności, producenci OEM (Original Equipment Manufacturer) do opracowywania nowoczesnych jednostek napędowych wykorzystują technologie silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowanych, które ograniczają zużycie paliwa i emisje. Mniejsze, wydajniejsze silniki wymagają zaawansowanych technologicznie olejów silnikowych o niższej lepkości, aby sprostać wyzwaniom związanym z wydajnością i zapewniać idealną kompleksową ochronę w ekstremalnych warunkach pracy.
Wraz z rozwojem downsizingu silników pojawiło się ryzyko wystąpienia zjawiska tzw. przedwczesnego zapłonu (LSPI – Low Speed Pre-Ignition). Występuje ono przy niskich prędkościach obrotowych rzędu 1500-2000 obr./min, wysokim ciśnieniu i silnym obciążeniu silnika, a dotyczy głównie małolitrażowych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Zjawisko to polega na niekontrolowanym zapłonie mieszanki paliwowo-powietrznej w niewłaściwym momencie i w nieodpowiednim położeniu tłoka (jeszcze przed zapłonem inicjowanym iskrą ze świecy zapłonowej). Jednym z gwarantów ochrony jednostki napędowej przed wystąpieniem LSPI jest stosowanie odpowiednio dobranego środka smarnego.
W związku z zapotrzebowaniem współczesnego rynku motoryzacyjnego na środki smarne dostosowane do silników projektowanych zgodnie z ideą downsizingu do oferty ORLEN OIL został wprowadzony nowy produkt – PLATINUM Max Expert LL 0W-20. Jest to najnowszej generacji, w pełni syntetyczny, wielosezonowy olej silnikowy typu long life, w klasie lepkości 0W-20 i jakości ACEA C5, API SN Plus. Wyprodukowany został w technologii mid SAPS (obniżona zawartość popiołu siarczanowego, siarki i fosforu), dzięki czemu zapewnia doskonale parametry oleju, redukuje ryzyko zużycia zaworów, zapewniając lepszą kontrolę osadów, i gwarantuje doskonałą czystość silnika. Przeznaczony jest do najnowszej generacji silników benzynowych i Diesla, w których zastosowano nowoczesne systemy oczyszczania spalin (DPF i GDF), które spełniają normy emisji Euro 6.
Stosowanie oleju PLATINUM Max Expert LL 0W-20 gwarantuje obniżenie kosztów eksploatacji poprzez wysoką oszczędność paliwa (do 4%), przy jednoczesnym zachowaniu właściwej ochrony wszystkich elementów silnika. Zapewnia najwyższą, długotrwałą wydajność, moc i ochronę silnika w każdych warunkach. Bez względu na warunki atmosferyczne zagwarantowany jest szybki rozruch i co niezmiernie ważne – idealne smarowanie w niskich temperaturach. Charakteryzuje się świetną stabilność termiczną i oksydacyjną. Zastosowanie tego produktu zwiększa interwały pomiędzy wymianami do 30 000 km/24 miesięcy.
Gwarancją najwyższej jakości oleju PLATINUM Max Expert LL 0W-20 jest uzyskanie oficjalnej aprobaty do najnowszych modeli pojazdów VW Group (m.in. marki Audi, VW, Škoda, Seat) objętych specyfikacją VW Standard 508 00 i VW Standard 509 00, w lepkości 0W-20. Dodatkowo ma homologację do najnowszych modeli pojazdów marki Porsche, wymagających oleju zgodnego ze specyfikacją Porsche C20.
Stosowanie oleju PLATINUM Max Expert LL 0W-20, charakteryzującego się zgodnością parametrów lepkościowych z wymaganiami nowoczesnych silników i rygorystycznych norm emisji spalin, pozytywnie wpływa na środowisko, zmniejsza emisję spalin i zapewnia ochronę silnika w całym okresie eksploatacji.

Grażyna Ciepiela-Składzień
Dział Strategii Produktów ORLEN OIL

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony