Ruszył drugi sezon Dacia Duster Elf Cup. Dla dostawców olejów jest to kolejna okazja do testów ich produktów w ekstremalnych warunkach terenowych.
Seria rajdów cross-country Dacia Duster Elf Cup zadebiutowała w kalendarzu Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych wiosną 2017 roku. W pierwszej edycji wystartowało dziesięć załóg, z których aż dziewięć dotarło do linii mety ostatniego etapu. Fakt ten jest godny podkreślenia, gdyż rywalizowali w niej kierowcy i piloci amatorzy, dla których były to pierwsze doświadczenia w tak ekstremalnych warunkach drogowych. Do pokonania były zarówno odcinki szutrowe o niestabilnym podłożu, wzniesienia z wyżłobionymi koleinami, jak i przeprawy przez głębokie kałuże.
Z podobnymi wyzwaniami zmierzyć się muszą uczestnicy drugiej edycji rajdów oraz ich samochody. Obok modyfikacji mechanicznych ważnym czynnikiem był optymalny dobór olejów, smarów i płynów eksploatacyjnych. Obowiązek ten spoczywał na zespole inżynierów marek Elf i Total, którzy mają wieloletnie doświadczenie w sportach motorowych i nadal wykorzystują każdą okazję do zdobycia kolejnych.
Ostatecznie zdecydowano się na zastosowanie oleju silnikowego Elf Evolution Full-Tech FE 5W-30, oleju do mostów Total Transmission Dual 8 FE 80W-90, oleju do skrzyni biegów Tranself NFP 75W-80, oleju do wspomagania układu kierowniczego Elfmatic G3, płynu do układu hamulcowego Elf Frelub 650 oraz płynu do układu chłodzenia Coolelf Auto Supra -37°C.
Rozstrzygnięcie Dacia Duster Elf Cup nastąpi pod koniec września, a na zwycięzców czeka nagroda główna w postaci „cywilnej” wersji Dacii Duster 4x4.
Komentarze (0)