Od początku swojego istnienia marka Elf angażuje się w sporty motorowe: od Moto GP, poprzez WRC, na Rajdzie Dakar kończąc. Obok globalnych projektów realizowane są także te o zasięgu lokalnym, jak choćby rozgrywana w Polsce seria Dacia Duster Elf Cup.
DDEC to wyścigi terenowe typu cross- -country, w których startują załogi złożone z amatorów. Co więcej, seria zaliczana jest do Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych.
– Elf współpracuje z koncernem Renault, do którego należy marka samochodów Dacia. Nasze produkty trafiają na tzw. pierwsze zalanie fabrycznie nowych samochodów, proponowane są też podczas przeglądów i czynności serwisowych w ASO – mówi Ewa Kalinowska, dyrektor marketingu i badań rynkowych w Total Polska. – Gdy powstawała idea serii Dacia Duster Cup, naturalnym krokiem było przyłączenie się marki Elf do tego projektu. Nasz udział nie ogranicza się do dodania nazwy w tytule pucharu czy pokazania logo, ale przede wszystkim zastosowania produktów w rajdowych samochodach.
W sezonie 2017 zespoły DDEC korzystały z pierwszej generacji Dacii Duster 4x4. Na kolejny przygotowano nowego dustera, także z napędem na cztery koła. Zespół inżynierów i mechaników dokonał w nim wielu modyfikacji, w tym zwiększenia mocy silnika do 130 KM, podniesienia momentu obrotowego do 287 Nm przy 1903 obrotach na minutę oraz wzmocnień w wale napędowym, skrzyni biegów i przekładni tylnego mostu.
Niezmiennie w obu przypadkach zastosowano syntetyczny olej silnikowy Elf Evolution Full-Tech FE 5W-30, półsyntetyczny olej do tylnych mostów Total Transmission Dual 8 FE 80W-90, specjalny olej do skrzyń biegów koncernu Renault typu Super High Performance TransElf NFP 75W-80, olej do wspomagania układu kierowniczego klasy Dexron III – ElfMatic G3, syntetyczny płyn do układu hamulcowego Elf Frelub 650 i gotowy do użycia płyn typu Long Life do układu chłodzenia CoolElf Auto Supra -37°C.
– Wszystkie nasze produkty stosowane w Dacia Duster Elf Cup mają identyczną specyfikację jak te dostępne na rynku. Posłużą one naszym specjalistom do badań i analiz, które mogą zaowocować kolejnymi udoskonaleniami składu czy formuły – dodaje Ewa Kalinowska z Total Polska. – Niemniej już teraz potwierdzona została ich jakość i niezawodność ochrony w ekstremalnych sytuacjach, jakie panują na torze off-roadowym. Przełożyło się to na zainteresowanie nimi polskich kierowców, według danych firmy Moto Data, dystrybucja numeryczna w 2017 roku wzrosła z 17 do 21%, a w 2018 roku szacujemy przekroczenie 30%. Drugim silnym filarem naszej dystrybucji są warsztaty, w których wybór oleju silnikowego oparty jest na rekomendacji mechanika.
Komentarze (0)