Testy na Politechnice Krakowskiej wykazały, że produkowany przez Rafinerię w Jaśle olej silnikowy Revline zapewnia lepsze niż konkurencja moc silnika i moment obrotowy przy niższej temperaturze pracy. Produkt uzyskał najlepsze wyniki w badaniach porównawczych dla olejów w klasie C3.
W lutym 2019 roku na Wydziale Mechanicznym Politechniki Krakowskiej przeprowadzono serię badań porównawczych olejów silnikowych w klasie lepkości SAE 5W-30. Ich wynik pokazał, że silnik samochodu smarowany olejem Revline Ultra Force 5W-30 C3 osiągnął wyższą moc niż ta sama jednostka zalana olejami konkurencyjnych producentów: Castrol Edge 5W--30 Total Quartz INEO MC3 5W-30 i Shell Helix Ultra 5W-30. Jednocześnie użycie oleju z Rafinerii w Jaśle pozwoliło na uzyskanie najwyższego momentu obrotowego (Nm) i najniższej temperatury w testowanym silniku.
– Testy na Politechnice Krakowskiej wykazały, że olej Revline nie ustępuje produktom uznanych producentów. Co więcej, przewyższamy konkurencję w tak kluczowych dla samochodu parametrach, jak moc silnika czy maksymalny moment obrotowy – mówi Wojciech Mora, prezes zarządu Rafinerii w Jaśle. – Nasza przewaga wynika między innymi z tego, że jako niezależny producent do każdej partii produkowanego oleju możemy wybrać najlepsze w naszej ocenie bazy olejowe i pakiety jakościowe. Konkurencja zazwyczaj stosuje własne bazy olejowe lub związana jest długookresowymi umowami z wąską grupą dostawców. Wyniki testów to potwierdzenie wewnętrznych badań pozwalających na uzyskanie najlepszej w naszych warunkach technologii, którą nazwaliśmy M-Active. To aktywne molekuły, które przylegają do metalowych części silnika, zapewniając lepszą ochronę. Użycie M-Active aktywuje moc silnika, utrzymuje jego parametry na wysokim poziomie i w konsekwencji poprawia osiągi samochodu.
Potwierdzeniem skuteczności technologii M-Active są badania przeprowadzone na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie w obecności olejów Revline Ultra Force 10W-40, Shell Helix 10W-40 oraz Total Quartz 10W-40, w temperaturze 90°C. Badano współczynnik tarcia w ślizgowym styku smarowanym olejem. W grupie olejów 10W-40 najmniejsze opory podczas tarcia stwierdzono w obecności oleju Revline 10W-40.
Komentarze (0)