Zajmująca się produkcją i dystrybucją środków smarnych spółka Lotos Oil dołączyła do Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), największej organizacji reprezentującej drugą co do wielkości obrotów branżę w polskiej gospodarce – motoryzację.
Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego zrzesza 57 firm – najważniejszych przedstawicieli branży. Organizacja ma wpływ na działania legislacyjne podejmowane w Polsce oraz reprezentuje branżę na poziomie kluczowych organów Unii Europejskiej. Przedstawiciele PZPM mają dostęp do wszechstronnych analiz rynkowych i danych statystycznych. Spółka Lotos Oil jest obecnie jedynym jej członkiem, będącym producentem środków smarnych. Udział w pracach PZPM to dla gdańskiej spółki nowe możliwości biznesowe i kooperacyjne, łatwiejsza komunikacja pomiędzy zrzeszonymi firmami oraz współpraca przy realizacji ważnych dla branży przedsięwzięć legislacyjnych i regulacyjnych.
– Udział naszej spółki w pracach PZPM uważamy za ważny i potrzebny – komentuje Aleksandra Jankowska, wiceprezes zarządu Lotos Oil ds. handlu i komunikacji. – Wiedza, którą pozyskujemy z rynku od naszych handlowców, zostanie teraz poszerzona o sygnały zgłaszane przez producentów i importerów. Produkcja środków smarnych i motoryzacja od zawsze były ze sobą związane. Teraz będziemy mogli lepiej reagować na zjawiska występujące w branży. Utrzymanie produkcji i stymulowanie popytu na nowe pojazdy pozwoli na utrzymanie dziesiątek tysięcy miejsc pracy w naszym kraju. To wymaga naszego wspólnego zaangażowania w dążeniu do wprowadzenia takich rozwiązań systemowych i mechanizmów, które pozwolą motoryzacji na utrzymanie się w bezpiecznej pozycji rynkowej. Liczę, że nasz udział w pracach PZPM zaowocuje dobrą współpracą i konkretnymi propozycjami dla branż olejowej i motoryzacyjnej.
W czasach pandemii współpraca firm z sektora nabiera jeszcze większego znaczenia. Członkowie Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego podkreślają, że tarcze antykryzysowe i programy pomocowe sprawiły, że branża utrzymała płynność, zapewniły możliwość funkcjonowania sieci sprzedaży i serwisowych.
Komentarze (0)