Już po raz szósty produkowany przez Hengst Filtration zintegrowany moduł filtracji oleju dla silników Daimler AG HDEP (heavy-duty engine platform) został laureatem pierwszej nagrody w Konkursie Odlewnictwa Aluminiowego, sponsorowanym przez Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Aluminiowego (GDA – Gesamtverband der Aluminiumindustrie e.V.). Ceremonia wręczenia nagród odbyła się w Norymberdze w ramach targów branżowych Euroguss.
Stosowany na całym świecie 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności skokowej 12,8-15,6 l montowany jest w pojazdach ciężarowych i użytkowych różnych marek, takich jak Mercedes-Benz, Freightliner, EvoBus i Fuso, a także w wielu maszynach rolniczych i budowlanych. Na inżynierów Hengst nałożono dość złożone wymagania – zadanie polegało na wdrożeniu dużej różnorodności wariantów i zintegrowaniu wielu funkcji w niewielkiej przestrzeni instalacyjnej, porównywalnej do przestrzeni z poprzedniej wersji modułu, przy jednoczesnym zaoszczędzeniu masy modułu. Dzięki aluminiowemu odlewowi wykonanemu w technologii odlewu ciśnieniowego o cienkich ścianach udało się osiągnąć trwałą, a zarazem lekką konstrukcję. Ponadto zaprojektowany jako element dożywotni odlew spełnia najwyższe wymagania pod względem szczelności i odporności na ciśnienie.
W module tym zastosowanie ma filtr oleju Hengst Stack o numerze katalogowym E510H07 D129. Filtry Stack wyposażone są w pośrednie dyski na długości plis umieszczone w elemencie filtrującym, dzięki czemu są bardziej stabilne. Dyski utrzymują również otwarte na przepływ plisy, co gwarantuje optymalne reagowanie i utrzymanie niskiego ciśnienia różnicowego w elemencie filtracyjnym, a tym samym możliwie najlepszą wydajność filtracji.
Opracowany z myślą o silnikach HDEP moduł jest umieszczony na kołnierzu na skrzyni korbowej i zawiera: filtr oleju, wymiennik ciepła, zawory, czujniki, połączenia i pompę płynu chłodzącego. W związku z tym Hengst opiera się na zintegrowanym systemie przekierowania płynów bez węży i rur dla niefiltrowanego oleju, czystego oleju i płynu chłodzącego. Złożony z ponad 50 części system oszczędza przestrzeń montażową i wagę, a przy minimalnym oporze przepływu przyczynia się również do oszczędności paliwa i niższej emisyjności. Dzięki temu całkowita waga odlewu uległa redukcji o 44%.
Komentarze (0)