Szybszy, mocniejszy, a zatem lepszy dla silnika – tak w skrócie można opisać nową technologię produkcji olejów silnikowych FUCHS XTLTM. Według producenta, charakteryzuje się ona wysokim wskaźnikiem lepkości i dużą stabilnością, która zapewnia szybszą cyrkulację oleju w układzie, a także mniejsze zużycie paliwa. Nowoczesne oleje silnikowe przeznaczone do samochodów osobowych, które spełniają wymagania producentów pojazdów, muszą spełniać wysokie parametry techniczne. Jednak wymagania jakie stawiane są olejom silnikowych cały czas rosną, czego przykładem jest tzw. downsizing silników. Warunki klimatyczne w jakich pracują silniki stają się coraz bardziej ekstremalne. Również nowe technologie oszczędzające paliwo, jak na przykład systemy typu stop-start, stawiają wysokie wymagania olejom silnikowym, zwłaszcza podczas częstego uruchamiania silnika.
Obciążenie oleju silnikowego zwiększa się znacznie w całym okresie eksploatacji pomiędzy wymianami. Aby olej właściwie spełniał swoje zadanie ważne jest, aby możliwie najszybciej cyrkulował w układzie smarowania i dzięki temu zapewniał smarowanie każdej części silnika, wszędzie tam, gdzie jest to konieczne.
Dlatego właśnie FUCHS, jako czołowy niemiecki producent specjalistycznych środków smarnych, wykorzystywanych w montażu fabrycznym, opracował nową technologię produkcji olejów silnikowych. Nowa technologia olejów bazowych XTL™, charakteryzująca się ekstremalnie wysokim wskaźnikiem lepkości oraz wysoką odpornością na starzenie, zapewnia szybszą cyrkulację oleju oraz znacznie zwiększoną ochronę silnika w długim okresie. Technologia XTL™ została dokładnie sprawdzona i przetestowana, również w ekstremalnych warunkach temperaturowych. Dla sprawdzenia i potwierdzenia unikalnych właściwości oleju, szczególnie podczas rozruchu silnika, przeprowadzono serię testów silnikowych w specjalnej komorze, w której temperatura została obniżona do -27OC. W czasie prób porównano konwencjonalny olej silnikowy o klasie lepkości SAE 5W-30 z olejem o tej samej klasie lepkości, wyprodukowanym w technologii XTL™.
Korzyści płynące z zastosowania technologii XTL™:
- Łatwiejszy rozruch silnika: do 55% szybsza cyrkulacja oleju w układzie smarowania i o 35% szybszy rozruch silnika.
- Niższe zużycie paliwa: do 1,7% niższe spalanie.
- Niższe zużycie oleju: do 18%.
- Zwiększona odporność na starzenie: ograniczenie o 38% przyrostu lepkości, dzięki czemu olej lepiej chroni silnik w całym okresie eksploatacji pomiędzy wymianami.
Produkty:
FUCHS będzie oferował cztery oleje silnikowe klasy Premium, które produkowane będą z zastosowaniem technologii XTL™ . Są to: TITAN GT1 SAE 0W-20, TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30, GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 i TITAN GT1 SAE 5W-40.
W porównaniu z konwencjonalnymi olejami klasy SAE 5W-30 (fuel economy).
Obciążenie oleju silnikowego zwiększa się znacznie w całym okresie eksploatacji pomiędzy wymianami. Aby olej właściwie spełniał swoje zadanie ważne jest, aby możliwie najszybciej cyrkulował w układzie smarowania i dzięki temu zapewniał smarowanie każdej części silnika, wszędzie tam, gdzie jest to konieczne.
Dlatego właśnie FUCHS, jako czołowy niemiecki producent specjalistycznych środków smarnych, wykorzystywanych w montażu fabrycznym, opracował nową technologię produkcji olejów silnikowych. Nowa technologia olejów bazowych XTL™, charakteryzująca się ekstremalnie wysokim wskaźnikiem lepkości oraz wysoką odpornością na starzenie, zapewnia szybszą cyrkulację oleju oraz znacznie zwiększoną ochronę silnika w długim okresie. Technologia XTL™ została dokładnie sprawdzona i przetestowana, również w ekstremalnych warunkach temperaturowych. Dla sprawdzenia i potwierdzenia unikalnych właściwości oleju, szczególnie podczas rozruchu silnika, przeprowadzono serię testów silnikowych w specjalnej komorze, w której temperatura została obniżona do -27OC. W czasie prób porównano konwencjonalny olej silnikowy o klasie lepkości SAE 5W-30 z olejem o tej samej klasie lepkości, wyprodukowanym w technologii XTL™.
Korzyści płynące z zastosowania technologii XTL™:
- Łatwiejszy rozruch silnika: do 55% szybsza cyrkulacja oleju w układzie smarowania i o 35% szybszy rozruch silnika.
- Niższe zużycie paliwa: do 1,7% niższe spalanie.
- Niższe zużycie oleju: do 18%.
- Zwiększona odporność na starzenie: ograniczenie o 38% przyrostu lepkości, dzięki czemu olej lepiej chroni silnik w całym okresie eksploatacji pomiędzy wymianami.
Produkty:
FUCHS będzie oferował cztery oleje silnikowe klasy Premium, które produkowane będą z zastosowaniem technologii XTL™ . Są to: TITAN GT1 SAE 0W-20, TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30, GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 i TITAN GT1 SAE 5W-40.
W porównaniu z konwencjonalnymi olejami klasy SAE 5W-30 (fuel economy).
Komentarze (0)