Mobil rozszerzył gamę olejów przekładniowych o produkty Multi-Vehicle, przeznaczone do skrzyń automatycznych, montowanych przez wielu europejskich, azjatyckich i amerykańskich producentów samochodów.
Mocną stroną nowości Mobil jest ich szerokie zastosowanie i wysoka jakość, umożliwiające serwisowanie gwarancyjne i pogwarancyjne. Oleje Mobil z serii Multi-Vehicle posiadają różne kolory etykiet i nakrętek – czerwone dla skrzyń AT, czarne dla CVT i niebieskie do przekładni dwusprzęgłowych DCT - co ułatwia dobór produktu i pomaga uniknąć błędu.
Rozwój oferty olejów Mobil do przekładni automatycznych jest zbieżny z aktualnymi trendami na świecie. W ciągu ostatnich 10 lat udział manualnych skrzyń biegów w rynku zmniejszył się niemal o 40%, a do 2025 roku prognozy przewidują dalszy spadek udziału skrzyń manualnych w całkowitym wolumenie produkcji przekładni do samochodów do około 25%*. W efekcie rośnie popyt na usługi serwisowe skrzyń automatycznych, realizowane w okresie gwarancyjnym jak i pogwarancyjnym.
Seria olejów przekładniowych Mobil Multi-Vehicle
Mobil ATF Multi-Vehicle to wysokowydajny olej syntetyczny, przeznaczony do stopniowych przekładni automatycznych. Posiada aprobatę GM DEXRON-VI, a także spełnia lub przekracza wysokie wymagania Jaso oraz Bosch. Produkt charakteryzuje się dużą wydajnością oraz spełnia wymogi wobec produktów smarnych pracujących pod dużym obciążeniem. Długi okres eksploatacji oleju to z kolei zasługa jego doskonałej odporności na utlenianie oraz tworzenie się osadów. Mobil ATF Multi-Vehicle posiada czerwoną barwę i jest sprzedawany w opakowaniu z czerwoną nakrętką i etykietą.
Mobil DCTF Multi-Vehicle to wysokowydajny olej do przekładni dwusprzęgłowych, przeznaczony do serwisowania wielu pojazdów europejskich, północnoamerykańskich i azjatyckich. Optymalne właściwości cierne przekładają się na płynną zmianę biegów i chronią sprzęgło przed zużyciem. Cechą charakterystyczną oleju Mobil DCTF Multi-Vehicle jest jego brązowa barwa, a opakowanie posiada niebieską zakrętkę i etykietę. Dzięki temu ryzyko popełnienia błędu przy doborze oleju jest mniejsze. To istotne, ponieważ Mobil DCTF Multi-Vehicle nie jest przeznaczony do użycia w stopniowych (AT) i bezstopniowych (CVT) przekładniach automatycznych.
- Zmiany jakie wprowadziliśmy w rodzinie olejów przekładniowych Mobil wprowadzają istotne korzyści dla warsztatów oraz sprzedawców detalicznych. Nasze trzy produkty do skrzyń biegów mają bardzo szerokie pokrycie serwisowe w parku samochodowym, co wyjaśnia pojawienie się określenia Multi-Vehicle w ich nazwie - mówi Marek Nowicki, Advisor Key Accounts Automotive z ExxonMobil.
- Nowe oleje przekładniowe zastępują dużą liczbę produktów o wąskim zakresie zastosowania, co oznacza również korzyści w kwestii zarządzania stanami magazynowymi.
Fot. ExxonMobil
Komentarze (0)