Mity o zawodności automatycznych skrzyń biegów przeszły już do lamusa i kupując dziś samochód wiele osób decyduje się na przekładnie automatyczną. Awarie oczywiście zdarzają się wszędzie, nie istnieją rzeczy niezawodne, jednak należy pamiętać, że w przypadku automatycznych skrzyń biegów spowodowane są one najczęściej albo niewłaściwym doborem oleju ATF, albo brakiem ich regularnej wymiany, która jest konieczna do prawidłowej pracy przekładni. Z automatyczną skrzynią biegów to trochę tak jak z silnikiem - na starym, przepracowanym oleju długo nie pojedzie.
O ile rynek olei silnikowych w Polsce jest bardzo bogaty i zróżnicowany i praktycznie każdy jest w stanie wymienić kilku producentów tego lubrykantu, to oleje przekładniowe jeszcze tak dużego obszaru na rynku nie zajęły, co zmieni się pewnie w ciągu najbliższych kilku lat, gdy „automaty” zdominują nasze drogi. Natomiast podobnie, jak w przypadku olei silnikowych, płyny ATF również znacząco się od siebie różnią. Wyróżnia się oleje do skrzyń hydrokinetycznych, do przekładni automatycznych dwusprzęgłowych, czy bezstopniowych CVT. Z uwagi na różnice konstrukcyjne inne są także wymogi co do stosowanego oleju.
Bogatą ofertę płynów ATF, podzieloną na 3 linie produktowe ma firma BIZOL. Jedna z nich to BIZOL Technology, oznaczona kolorem niebieskim. Bizol Technology to oleje, dostosowane do najnowszych wymagań i specyfikacji, odpowiednie do nowoczesnych samochodów.
Bizol ATF Technology to linia, która tworzą 3 produkty
BIZOL Technology ATF DCT to wysokowydajnym płyn przekładniowy, który może być stosowany w pojazdach z podwójnym sprzęgłem (DCT), np. VW, Audi, Seat, skrętną skrzynią biegów (DSG), Ford (Powershift), Chrysler, Volvo itp. Aby spełnić wymagania producentów przekładni wykorzystujących skrzynie biegów DCT producent zastosował najnowszą technologię HC ze znakomitą kombinacją dodatków. BIZOL ATF DCT zapewnia stabilne właściwości cierne, nawet w najtrudniejszych warunkach roboczych oraz doskonałą stabilność na ścinanie podczas długich okresów między przeglądami.
Kierowcom samochodów wyposażonych w najnowszej generacji bezstopniowe skrzynie CVT (Continuously Variable Transmission) BIZOL proponuje wysokowydajny płyn przekładniowy Technology ATF CVT. Wyselekcjonowane bazy olejowe i optymalnie dobrane zestawy dodatków chronią przed spienianiem, co jest bardzo ważne w przekładniach CVT. Produkt ma doskonałe właściwości przeciwstarzeniowe i przeciwutleniające. Zapewnia stabilne właściwości cierne, nawet w najtrudniejszych warunkach roboczych oraz (potencjalnie) redukuje zużycie paliwa.
BIZOL Technology ATF CVT nadaje się do stosowania np. w automatycznych skrzyniach biegów Mercedesa klasy A i B. Ma również zastosowanie w wielu automatycznych skrzyniach biegów innych producentów, między innymi w Audi Multitronic.
W ofercie BIZOL-a znajduje się także olej Technology ATF LV o wysokiej wydajności dedykowany do najnowszej generacji przekładni automatycznych, wymagających środków o niskiej lepkości. Połączenie najlepszych olejów bazowych i zaawansowanej technologii dodatków zapewnia odporność na starzenie, utlenianie oraz ochronę przed zużyciem. Umożliwia płynną zmianę biegów w skrajnie niskich temperaturach otoczenia i pozwala na dłuższe okresy wymiany oleju. Produkt zawiera kondycjoner uszczelniający, który chroni uszczelnienia przed starzeniem dla optymalnej wydajności przekładni.
Warto pamiętać, że podobnie jak w przypadku oleju silnikowego, tak i w przypadku oleju ATF nie warto oszczędzać i rozsądnie jest zainwestować w dobrej jakości produkt, który gwarantuje właściwą pracę przekładni, a także chroni, np. uszczelki. Chęć zaoszczędzenia kilkunastu złotych po prostu się nie opłaca, ponieważ oszczędności są znikome, a konsekwencje wlania niskiej jakości płynu, który słabo chroni przekładnie mogą okazać się bardzo kosztowne.
Komentarze (0)