Producenci olejów silnikowych stoją przed wyzwaniem zachowania kruchej równowagi między wydajnością oleju a zmniejszeniem zużycia silnika. Firma Q8Oils oferuje oleje silnikowe o niskiej zawartości HTHS na rynek PCMO i HDDO, które zmniejszają zużycie paliwa przy zapewnieniu ochrony silnika.
Rygorystyczne przepisy dotyczące pojazdów przesuwają granice oszczędności paliwa i redukcji emisji CO2. Zmusza to konstruktorów silników do opracowywania bardziej wydajnych projektów silników i nowych technologii. Jednocześnie na producentach środków smarnych spoczywa duża odpowiedzialność za opracowywanie ulepszonych smarów do silników, które zmniejszają zużycie paliwa.
Jednym ze sposobów poprawy wydajności paliwa jest stosowanie olejów silnikowych o niższej lepkości wysokotemperaturowej HTHS (High Temperature High Shear).
Co to jest lepkość HTHS?
Lepkość HTHS oleju silnikowego jest kluczowym czynnikiem bezpośrednio wpływającym na wydajność zużycia paliwa i trwałość pracującego silnika. Środek smarny przeznaczony jest do smarowania i ochrony krytycznych części silnika, takich jak łożyska, wałek rozrządu, pierścienie tłokowe i tuleje, zwłaszcza w warunkach wysokiej wartości parametru ścinania w wysokich temperaturach roboczych.
HTHS mierzy lepkość (odporność na płynięcie) środka smarnego do silnika w podwyższonej temperaturze (150°C) przy stałym ścinaniu, symulując wąskie tolerancje i wysokie prędkości między ruchomymi częściami w gorącym silniku. Im niższy zmierzony moment obrotowy, tym niższa lepkość HTHS oleju, co skutkuje wyższym poziomem wydajności paliwa.
Wybierając olej silnikowy do swojego pojazdu należy wziąć pod uwagę kilka rzeczy:
- Olej o niskiej lepkości HTHS poprawia wydajność zużycia paliwa.
- Olej o wysokiej lepkości HTHS zapewnia lepszą ochronę elementów silnika.
- Typ silnika: Olej o niskiej zawartości HTHS w silniku przeznaczonym do oleju o wysokiej zawartości HTHS może powodować uszkodzenia.
Zapewnienie równowagi między wydajnością zużycia paliwa a ochroną silnika stawia przed producentami olejów silnikowych dwa ważne wyzwania:
-
Jak nisko można zejść z parametrem lepkości HTHS, zanim korzyści płynące z oszczędności paliwa zaczną znikać?
-
Jak możemy zmniejszyć zużycie silnika w przypadku środków smarnych o niskiej lepkości HTHS?
Q8Oils przedstawia: Q8 Formula Special FE 0W-20
Q8 Formula Special FE 0W-20 to w pełni syntetyczny olej silnikowy do samochodów osobowych o najwyższej wydajności. Jest to produkt Mid Saps z poziomem HTHS >2.6. Zapewnia najlepszą w swojej klasie czystość silnika, co zwiększa jego trwałość. Jest w pełni kompatybilny z biopaliwem oraz spełnia rygorystyczne wymagania kilku głównych producentów OEM. Nadaje się do silników wymagających specyfikacji ACEA C6/C5, API SP/SN/SN Plus, ILSAC GF-6A/GF-5. Olej spełnia wymagania BMW, Mercedes-Benz, Opel Vauxhall i Volvo.
Artykuł opracowany przez Syntaco sp. z o.o., autoryzowanego dystrybutora olejów Q8Oils w Polsce
O Q8Oils: Q8Oils jest spółką zależną Kuwait Petroleum Corporation (KPC), która znajduje się w pierwszej dziesiątce największych koncernów energetycznych na świecie. To co wyróżnia Q8Oils to dążenie do jakości i ciągłego doskonalenia się we wszystkim co robimy. Firma Q8Oils spełnia wymogi i jest certyfikowana zgodnie z następującymi międzynarodowymi normami i systemami jakości, a w szczególności zgodnie z wymaganiami OEM.
Q8Oils oferuje szeroką gamę wysokiej jakości środków smarnych do samochodów osobowych. Gama ta obejmuje oleje silnikowe, przekładniowe, do skrzyń biegów, hydrauliczne, płyny do chłodnic i może być stosowana przez wszystkich liczących się producentów pojazdów. Przy projektowaniu nowych silników i oferowaniu rozwiązań dla zmieniającego się rynku Q8Oils znajduje się w awangardzie innowacji. Dzięki naszym uprzywilejowanym relacjom z producentami pojazdów udaje się nam zdobyć aprobaty naszych produktów od Porsche, Mercedes-Benz, Renault, BMW, Volkswagen i GM.
Komentarze (0)