Już kolejny rok trwa współpraca bp i Castrol z Renault w ramach Formuły 1. Jazda w najbardziej prestiżowych wyścigach świata to ogromne wyzwanie dla bolidu, a do wygranej niezbędne jest osiągnięcie maksymalnej wydajności.
Składa się na to bardzo wiele czynników, m.in.: konstrukcja pojazdu i jednostki napędowej, paliwo, opony czy wreszcie olej silnikowy, który chroni wszystkie elementy silnika, zapobiegając ich zużyciu. Zwłaszcza w sytuacji, gdy liczy się każda milisekunda, dobór najlepszych płynów eksploatacyjnych ma kluczowe znaczenie. Zapewniają one optymalne osiągi bolidu i zapobiegają usterkom.
Na potrzeby Formuły 1 powstały m.in. spersonalizowane mieszanki olejów o ultraniskiej lepkości, w tym wariant Castrol Edge Supercar, który jest bardziej wytrzymały, zmniejsza tarcie i zapewnia większą wytrzymałość silnika. Dzięki temu możliwe są uwolnienie maksymalnej mocy silnika i optymalizacja osiągów. Olej został przetestowany w supersamochodach wykorzystujących najnowocześniejsze osiągnięcia branży motoryzacyjnej. Produkt zalecany jest również do stosowania w pojazdach o wysokich osiągach podczas codziennej jazdy.
Olej Castrol Edge Supercar sprawdza się nawet w ekstremalnych warunkach podczas wyścigów Formuły 1 – aktualnie wykorzystuje go zespół Alpine F1 Team.
Castrol Edge z Fluid Titanium
Silniki samochodów są stale udoskonalane i obecnie przy niewielkich rozmiarach cechuje je bardzo wysoka moc. Oznacza to jednak, że tworzy się w nich bardzo wysokie ciśnienie. Wraz z rozwojem silników powstają punkty styku ze zwiększonym tarciem, pojawiające się na mikrosekundy i przesuwające się po całym silniku, gdy dostarcza on moc. Suma takich punktów styku może zmniejszyć moc silnika nawet o 10%.
Pełne wykorzystanie możliwości zapewnianych przez współczesne samochody jest jednak możliwe m.in. dzięki zastosowaniu odpowiedniego oleju. Castrol Edge z Fluid Titanium to najmocniejszy i najbardziej zaawansowany olej marki, który jest w stanie fizycznie zmienić swoją strukturę na poziomie molekularnym. Pod wpływem wysokiego ciśnienia staje się mocniejszy w miejscach pod obciążeniem, zachowując dystans pomiędzy metalowymi powierzchniami i zmniejszając tarcie. Kiedy ciśnienie spada, olej wraca do stanu płynnego. Castrol Edge z Fluid Titanium aż o 20% redukuje tarcie zmniejszające osiągi*.
Castrol oferuje oleje przeznaczone do samochodów francuskich, ze szczególnym uwzględnieniem marki Renault – to efekt współpracy bp i Castrol z Renault w Formule 1. Olej Castrol Edge 0W-40 R z normą RN17 RSA został stworzony z myślą o najbardziej wysilonych silnikach Renault R.S. i Alpine.
Castrol GTX
Kolejnym produktem opracowanym w ramach współpracy jest olej syntetyczny Castrol GTX 5W-30 RN17 – przeznaczony specjalnie do silników benzynowych i Diesla samochodów Grupy Renault.
Olej z normą RN17 może być stosowany w samochodach z silnikami benzynowymi – z doładowaniem i bez, za wyjątkiem modeli Renault Clio R.S. i Megane R.S. oraz samochodów marki Alpine. Norma RN17 pokrywa starsze specyfikacje RN0700 i RN0710. Olej może być stosowany także w jednostkach wysokoprężnych z DPF-em wyprodukowanych od połowy 2018 r. oraz w silnikach bez DPF-a wymagających normy RN0710.
GTX 5W-30 RN17 z normą Renault RN17 i z formułą o podwójnym działaniu usuwa nagromadzony szlam, a zapewniana przez produkt ochrona przed powstawaniem nowych osadów przewyższa wymagania najsurowszych standardów przemysłowych.
* Średnio, w zaokrągleniu do liczby całkowitej – w porównaniu do tego samego oleju bez technologii Fluid Titanium. Testom poddano produkty stanowiące 75% sprzedaży Castrol w 2017 r.
Komentarze (0)