Kierowcy, wybierając olej silnikowy, kierują się głównie rekomendacją mechanika lub doradcy serwisowego. O radę w tej sprawie pyta co trzeci Polak. Na drugim miejscu znalazła się jakość produktu – jest to kluczowa kwestia dla 27% respondentów. Na trzecim miejscu, z wynikiem 18%, ex aequo uplasowały się rekomendacje producenta marki posiadanego samochodu i korzystny stosunek ceny do jakości.
Jak wynika z badania „Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą”, przeprowadzonego na zlecenie Shell, przy wyborze oleju silnikowego dla 16% Polaków liczy się przede wszystkim marka – wybierają te znane i cenione. Wśród ankietowanych kierowców są także osoby kupujące dany olej z przyzwyczajenia (należy do nich 15% badanych) oraz takie, które wybierają produkty zawsze dostępne w serwisie (10%). Około 8% respondentów zwraca uwagę na czytelne opakowania – jest to istotne przede wszystkim dla kierowców, którzy zmieniają olej samodzielnie lub tankują LPG. Tylko dla 6% badanych kluczowe są nowoczesne technologie wykorzystywane w ich produkcji.
Z badania wynika także, że polscy kierowcy stawiają na oleje syntetyczne – ponad 2/3 respondentów wybiera syntetyczne i półsyntetyczne (odpowiednio 35 i 31%).
– Oleje syntetyczne to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty, które cechuje odporność na utlenianie w wysokich temperaturach pracy oraz zdolność do przeciwdziałania tworzeniu się osadów na najważniejszych częściach silnika – wskazuje Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska. – Co więcej, takie produkty poprawią wydajność, wydłużą żywotność silnika i jego elementów oraz obniżą zużycie paliwa. Syntetyczne oleje silnikowe o niskich lepkościach spełniają coraz wyższe wymagania stawiane przez producentów nowoczesnych pojazdów, nie dziwi zatem fakt, że coraz większa grupa konsumentów wybiera właśnie syntetyki.
Komentarze (0)