Eksperci Działu Środków Smarnych Shell oraz niemal 150 przedstawicieli branży przemysłowej z całej Europy spotkało się w Centrum Technologicznym Shell w Amsterdamie, aby omówić, jak wybór i stosowanie odpowiednich środków smarnych może obniżyć całkowite koszty posiadania, które ponoszą przedsiębiorstwa.
Jednym z wielu tematów, które zostały poruszone w trakcie Forum Technologicznego
Shell, były wyniki globalnej ankiety przeprowadzonej przez Shell. Potwierdziły one jak istotny jest dobór właściwych produktów i usług w uzyskiwaniu przez przedsiębiorstwa przemysłowe przewagi konkurencyjnej.
,,Dział Środków Smarnych Shell przeprowadził globalne badanie, którego celem była ocena tego, jak klienci traktują zagadnienie całkowitego kosztu posiadania. Wyniki pokazały, że wielu konsumentów zdecydowanie nie docenia potencjalnego wpływu doboru odpowiednich środków smarnych oraz efektywnego programu zarządzania nimi na koszty operacyjne przedsiębiorstwa. Brak świadomości rzeczywistego wpływu oznacza, że wiele firm nie wykorzystuje potencjalnych oszczędności i ogranicza możliwość poprawy swojej konkurencyjności. Zmiana tego nastawienia jest niezmiernie istotna w obecnym środowisku biznesowym i stanie się jeszcze ważniejsza w obliczu rozwoju nowych technologii i modeli biznesowych związanych z Przemysłem 4.0” – powiedział Roger Moulding, Wiceprezes firmy Shell ds. Globalnego Marketingu oraz Sprzedaży Środków Smarnych w Europie.
W badaniu Shell wzięły udział osoby odpowiedzialne lub wpływające na zakup środków smarnych dla przedsiębiorstw na ośmiu kluczowych rynkach w Europie. Aż 60% osób przyznało, że błędy związane z doborem niewłaściwych produktów smarnych były przyczyną nieplanowanych przestojów. Kolejne 63% biorących udział w badaniu stwierdziło, że prowadzi wystarczające szkolenia swojego personelu w zakresie środków smarnych. Według 51% stosowanie produktów wyższej jakości nie wpłynie na obniżenie kosztów utrzymania.
Podczas Forum Technologicznego eksperci z Działu Środków Smarnych Shell zaprezentowali wyniki współpracy z klientami z branży przemysłowej. W ciągu zaledwie ostatnich pięciu lat pomogli swoim klientom zaoszczędzić 139 milionów USD. Było to możliwe dzięki wiedzy ponad 300 specjalistów, którzy wspierali przedsiębiorstwa przemysłowe w optymalizacji stosowania środków smarnych. Ich rola polega na przeprowadzaniu audytów w zakładach klientów oraz dzieleniu się doświadczeniem dotyczącym zarządzania środkami smarnymi – tak, aby klienci nie tylko dysponowali odpowiednimi środkami smarnymi, ale także wdrażali działania pozwalające na maksymalizację korzyści.
,,Gdy przedsiębiorstwa przemysłowe są pod ciągłą presją związaną z obniżaniem wydatków związanych z utrzymaniem, środki smarne są często pierwszym obszarem, w którym szukają oszczędności. Stosowanie środka smarnego gorszej jakości nie zawsze powoduje natychmiastową awarię urządzenia, ale należy pamiętać, że może przekładać się na wyższe koszty jego utrzymania. Te rosnące wydatki mogą być dużo wyższe niż oszczędności wynikające ze stosowania taniego smaru” – powiedział dr Richard Tucker, Dyrektor Generalny Shell ds. Technologii B2B.
Dzięki bliskiej współpracy z klientami z branży przemysłowej - udzielaniu im pomocy w doskonaleniu ich działalności i uzyskiwaniu oszczędności - Shell dowiódł, że wybór odpowiednich środków smarnych i przemyślane zarządzanie nimi obniża wydatki związane z utrzymaniem parku maszynowego. Oszczędności, które Shell pomógł uzyskać różnym klientom na całym świecie wskazują na potencjał redukcji całkowitych kosztów posiadania i wzrost produktywności dzięki zastosowaniu odpowiednich produktów smarnych.
Współpraca ekspertów Shell z przedsiębiorstwami przemysłowymi w zakresie technologii i projektowania pozwala na opracowywanie coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań oraz usług związanych z zarządzaniem środkami smarnymi. Partnerstwo Techniczne z wiodącymi producentami urządzeń (EOM) pomaga w ptymalizacji smarów płynnych i stałych do potrzeb najnowszych technologii wykorzystywanych w nowoczesnych maszynach i sprzęcie przemysłowym.
1 Udokumentowane oszczędności klientów w okresie od 2011 r. do października 2015 r. Oszczędności te stanowią jedynie część rzeczywistych oszczędności, których suma może być nawet 10 razy wyższa.
Komentarze (0)