Sektor pojazdów dostawczych rozwija się niezwykle szybko, co potwierdzają dane rynkowe oraz rosnąca obecność VAN-ów w warsztatach. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA w pierwszym półroczu br. na polskie drogi wyjechało blisko 3000 nowych samochodów dostawczych więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku. Co więcej, zgodnie z prognozami w latach 2016-2020 liczba takich pojazdów na terenie UE wzrośnie o 38%*. Sprzedaż VAN-ów napędza m.in. rozwój branży e-commerce i zapotrzebowanie na szybkie dostawy do domu, rosnąca urbanizacja oraz brak konieczności posiadania dodatkowych uprawnień do prowadzenia dostawczaka.
Właściciele najnowszych samochodów dostawczych korzystają z usług serwisów autoryzowanych. Jednak szansa zwiększenia zysków na fali rosnącej popularności VAN-ów dotyczy również warsztatów niezależnych. To one przejmują klientów ASO lub oferują serwis i naprawę używanych aut z importu. Według danych Instytutu SAMAR, średni wiek sprowadzanych aut osobowych i dostawczych po I półroczu br. wynosi 11 lat i 6 miesięcy. To niejednokrotnie dostawczaki o dużym przebiegu, których awaryjność jest wyższa.
Dobrym początkiem tworzenia oferty profilowanej pod właścicieli VAN-ów jest wprowadzenie dodatkowych godzin pracy serwisu, nie kolidujących z dostawami towarów. Kolejnym dobrym pomysłem jest prowadzenie serwisu olejowego z użyciem dedykowanej gamy olejów silnikowych. Jeszcze do niedawna na rynku brakowało kompleksowej oferty środków smarnych dla pojazdów dostawczych. Mechanicy używali olejów dla pojazdów osobowych lub ciężarowych. Sytuacja zmieniła się w 2017 roku. Wówczas ExxonMobil wprowadził nową kategorię olejów silnikowych Mobil Delvac™. Obecnie tworzy ją sześć produktów, którymi można serwisować około 80% europejskiego parku samochodów dostawczych.
Prognozowany wzrost liczby aut dostawczych w UE (2016-2020).
Na etykietach w pełni syntetycznego oleju Mobil Delvac City Logistics 5W-30 znajdziemy litery wskazujące na aprobaty producentów pojazdów. P – Peugeot-Citroen, V - VW, F – Ford, M – Mercedes-Benz oraz R – Renault. Niektóre z olejów Mobil Delvac City Logistics mają szersze zastosowanie – posiadają dodatkowe dopuszczenia ACEA i spełniają wymagania innych marek, w tym Iveco i Fiata. Gamę olejów uzupełnia semisyntetyczny Mobil Delvac Light Commercial Vehicle E 10W-40, przeznaczony do starszych pojazdów dostawczych.
Dodatkowe informacje o olejach silnikowych Mobil Delvac do samochodów dostawczych znajdziesz na stronie www.mobil.pl lub u autoryzowanych dystrybutorów olejów i smarów Mobil (www.dexol.pl, www.ekonaft.com.pl, www.mobipol.pl, www.smartplus.pl).
*Źródło: www.acea.be
Komentarze (0)