Współczesne samochody z bezpośrednim wtryskiem i turbo doładowaniem pracują w skrajnie trudnych warunkach. Z jednej strony muszą znieść większą temperaturę i większe obciążenie, a z drugiej pracują na coraz mniej lepkich olejach często eksploatowanych w trybie LONG LIFE. Takie połączenie to pewny przepis na poważną awarię, a nawet całkowite zniszczenie jednostki!
Dlaczego producenci silników świadomie godzą się na takie użytkowanie pojazdów?
Skoro nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Długie Interwały wymiany oleju to wymóg firm flotowych. Każdy producent silnika zdaje sobie sprawę, że LONG LIFE nie jest korzystny z technicznego punktu widzenia, ale jednocześnie, gdy nie zgodzi się na eksploatację w takim trybie, nie sprzeda swoich samochodów do firm leasingowych.
Silnik to system naczyń połączonych i stary olej bardzo szybko uszkodzi inne elementy jednostki.
Zużyty olej przyczynia się do przycinania zaworu EGR, koksowania końcówek wtryskiwaczy, zapiekania pierścieni tłokowych i zapychania DPF. Z czasem może dojść do znaczącego rozrzedzenia oleju paliwem i zatarcia silnika. Warto pamiętać, że remont nowoczesnej jednostki to wydatek rzędu kilkunastu tysięcy złotych.
Wbrew pozorom wiele warsztatów nie chce remontować silników, ponieważ w tym czasie może wykonać kilkanaście mniejszych i prostszych zleceń. Jak uniknąć wysokich kosztów użytkowania samochodu klientów i dobrze na tym zarobić?
Wystarczy dołączyć do sieci warsztatowej Liqui Moly Pro Line Seriwis.
Po przystąpieniu do sieci warsztat zostanie przeszkolony ze stosowania zabiegów profilaktycznych, które powinny być wpisane w książkę serwisową każdego współczesnego samochodu.
Oprócz techniki, warsztat otrzyma wizualalizację i materiały reklamowe do wszystkich usług.
A są to:
1. Czyszczenie układów wtryskowych
2. Czyszczenie układu smarowania
3. Czyszczenie EGR i układu dolotowego
4. Czyszcznie DPF.
Jak dołączyć do sieci Liqui Moly Pro Line Serwis?
Wystarczy kliknąć TUTAJ.
Zapraszamy.
Piotr Mering
Kierownik ds. marketingu
LIQUI MOLY Polska Sp. z o.o
Komentarze (0)