Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

ponad rok temu  10.12.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 10 minut

Specyfikacje producentów pojazdów w branży olejowej

Laboratorium olejów silnikowych. Od prawej: Katarzyna Starzec, Orlen Oil.

Strona 3 z 3

LDF to skrót od „Long Drain Field” – standardowego testu Scanii.

Iveco
Z kolei Iveco sugeruje używanie olejów o poziomie jakości ACEA E2 (norma wycofana) do zastosowań ogólnych na całym świecie ze względu na ich dostępność, z wyłączeniem jednak europejskich silników wysokoprężnych, pracujących w ciężkich warunkach. Oleje ACEA E4 są przystosowane do osiągania dużych przebiegów lub obniżenia spalania, podczas gdy oleje ACEA E7 są przystosowane do osiągania średnich przebiegów.
Oleje ACEA E6 nie są aktualnie wymagane dla silników Iveco wyposażonych w filtry DPF bądź układy SCRT, ale mogą w przyszłości stanowić rozwiązanie zapasowe, jeżeli Iveco znajdzie rozwiązanie problemów z systemami obróbki końcowej emisji w przypadku dużych przebiegów bez wymiany oleju.
Oleje ACEA E9 mają stanowić tanie rozwiązanie dla sytuacji, w której wymagane jest osiąganie średnich przebiegów bez wymiany w silnikach Euro VI wyposażonych w systemy obróbki końcowej emisji SCRT.

Cummins
Koncern produkujący m.in. silniki wydaje „Normy inżynieryjne Cummins” (CES) dla środków smarujących. Są one zawarte w Biuletynie Serwisowym.
Oleje spełniające normy CES 20078 są kompatybilne z CES 20072, CES 20075, CES 20076 oraz CES 20077 i mogą być używane zgodnie z ich zastosowaniami. W miarę ich dostępności oleje spełniające normy od CES 20072 do CES 20077 mogą być nadal stosowane w silnikach bez EGR. Cummins zaleca oleje silnikowe o zawartości popiołu od 1,0% do 1,5%. Oleje o zawartości popiołu do 1,85% mogą być stosowane w obszarach, gdzie zawartość siarki w paliwie jest wyższa niż 0,5% wagi.
Preferowana obecnie przez firmę Cummins klasa lepkości to 15W-40. Firma wskazuje, że oleje silnikowe typu multi-grade o niższej lepkości, w tym 10W-30, 5W-40 i 5W-30, mogą być stosowane w chłodniejszych klimatach, ale klasa lepkości poniżej 15W-40 musi spełniać normę CES 20081, gdzie wymagany jest poziom jakości wg API to CJ-4.

Na podstawie powyżej opisanych specyfikacji można zauważyć, że OEM produkują różnego typu silniki do szerokiego spektrum zastosowania, dlatego istnieje tak wiele różniących się od siebie specyfikacji określających jakość olejów silnikowych. A zatem bardzo ważne jest, by do danego silnika stosować odpowiednie oleje, pozwalające na jego bezawaryjną pracę i zapewnić jego skuteczną ochronę w określonych interwałach pomiędzy wymianami.

Katarzyna Starzec, Specjalista ds. Rozwoju Produktów Orlen Oil

Źródło informacji: Pathamster Marketing

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony