Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

wczoraj  05.03.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Trendy na rynku środków smarnych. Jak się zmieniają  i jak dotrzymać im tempa?  [WYWIAD]
Strona 2 z 2

Rozwijając sieć warsztatów, z pewnością bacznie obserwujecie rynek serwisów w Polsce. Jakie trendy w branży warsztatowej Pan zauważa?

Rynek warsztatowy w Polsce jest relatywnie stabilny, szczególnie w segmencie warsztatów niezależnych, które odpowiadają za około 70% wymian oleju. Rosną jednak oczekiwania klientów względem jakości usług, co wymusza inwestycje nie tylko w nowoczesne urządzenia i wiedzę techniczną, ale także w umiejętności związane z zarządzaniem i obsługą.

Problemem pozostaje brak wykwalifikowanych mechaników oraz sukcesji w rodzinnych warsztatach. Mimo to popyt na usługi serwisowe, szczególnie w obliczu znaczącego importu aut używanych w ostatnich latach, utrzymuje się na wysokim poziomie. Daje to szanse na dalszy rozwój tego sektora.

W jaki sposób chcecie zachęcać nowe warsztaty do dołączania do sieci Petronas?

Chcemy być postrzegani nie tylko jako dostawca środków smarnych, ale także partner wspierający rozwój. Pragniemy z jednej strony dostarczać najwyższej jakości produkty, umożliwiające warsztatom zdobycie zaufania klientów, a z drugiej – ułatwić im prowadzenie biznesu. Właśnie dlatego oferujemy naszym warsztatom dostęp do innowacyjnej aplikacji, która pozwala kompleksowo i efektywnie zarządzać serwisem.
Nasze oprogramowanie, opracowane specjalnie dla Petronas, oprócz szerokiej gamy funkcjonalnych rozwiązań z zakresu zarządzania magazynem, dokumentacją, raportowaniem, efektywnością i łatwością pracy załogi, ma pełny dostęp do danych naprawczych Tec RMI. Stanowi także bardzo efektywny CRM – system do zarządzania kontaktami z klientem, umożliwiając wycenę, umawianie napraw i przypominanie o wizytach online oraz SMS-owo.

Program z łatwością zastępuje inne stosowane do tej pory rozwiązania, a migracja danych warsztatu do niego zajmuje tylko chwilę. Warsztat, który dołącza do naszej sieci i spełnia określone kryteria współpracy, otrzymuje bezpłatną roczną licencję na to rozwiązanie. Wszystkim zainteresowanym możemy także udostępnić wersję demo, dzięki czemu zapoznają się z narzędziem.

Macie może pomysł na rozwiązanie problemu, z którym borykają się serwisy, a mianowicie niedobory wykwalifikowanej kadry? 

To istotny problem, z jakim mierzy się obecnie większość warsztatów niezależnych. Dostrzegamy potrzebę promowania zawodu mechanika wśród młodych ludzi, ponieważ nie jest on już tak popularny jak jeszcze kilka lat temu. Między innymi dlatego, także w kontekście naszej strategii budowania relacji z warsztatami, zaangażowaliśmy się w projekt „Wyścig talentów”, skierowany do uczniów szkół technicznych. Chcemy nie tylko rozwijać młode talenty, ale także podnosić poziom edukacji technicznej w Polsce, pokazując, że motoryzacja to atrakcyjna i przyszłościowa ścieżka kariery.

Może młodych mogłaby zachęcić perspektywa pracy przy F1? Czy jest na to szansa?

Petronas od lat wspiera młode talenty, oferując im programy stypendialne i szkolenia. Przykładem jest współpraca z politechniką w Turynie oraz projekty takie jak Petronas Education Sponsorship Programme (PESP), który zapewnia wsparcie finansowe i edukacyjne dla wyróżniających się studentów.
Kto wie, być może laureaci „Wyścigu talentów” dzięki naszej firmie trafią na ścieżkę prowadzącą do pracy w mobilnym laboratorium olejowym Mercedes AMG Petronas, podążającym za zespołami F1 po całym świecie? Motoryzacja daje ogromne możliwości rozwoju!

Dziękuję za rozmowę

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony