Codzienny rozruch auta w temperaturze nawet do – 20oC, jazda w systemie start-stop, pokonywanie dróg pełnych śniegu, błota pośniegowego to zimowa codzienność naszych samochodów. Eksploatowane w takich warunkach auto wymaga odpowiedniej pielęgnacji. Aby zapewnić właściwą pracę, trwałość oraz wydłużyć żywotność silnika samochodu, należy pamiętać o okresowej wymianie oleju silnikowego.
Zimą silnik jest szczególnie narażony na uszkodzenia ze względu na niskie temperatury i dużą wilgotność powietrza. Dodatkowo, para wodna ze spalonego paliwa skrapla się i woda przedostaje się do wewnątrz silnika, a ponieważ samochód porusza się w większości na krótkich dystansach, to ani silnik, ani olej nie rozgrzewa się wystarczająco, by woda odparowała. Jeżeli wody jest zbyt dużo, to tworzy emulsję z olejem, a silnik nie jest odpowiednio smarowany i wówczas może ulec uszkodzeniu. Następstwem może być kosztowna naprawa. Dodatkowo, w czasie takiej jazdy paliwo zawsze przedostaje sie do miski olejowej, rozcieńczając olej. Powoduje to pogorszenie się jakości ochronnego filmu smarnego, co prowadzi do szybszego zużywania się oleju i współpracujących w silniku części.[img_full]6851|6632[/img_full]
- Nadejście wiosny jest najlepszym okresem do wymiany mocno wyeksploatowanego zimą oleju silnikowego – tłumaczy Andrzej Tippe, specjalista olejowy Shell Helix – W instrukcji samochodu przeczytamy kiedy dokładnie należy wymienić olej. Pamiętajmy, że nigdy nie należy przedłużać przebiegów. Jednak opierając się na doświadczeniu specjalistów koncernu Shell mogę doradzić, że optymalnie dla silnika należałoby, aby w autach benzynowych wymieniać olej co 15 tysięcy kilometrów, a w dieslach – nawet co 10 tysięcy kilometrów. Olej nie powinien być wymieniany rzadziej niż raz do roku, wówczas silnik będzie nam służył dłużej.
Aby ułatwić klientom dobór odpowiedniego oleju i podnieść wygodę użytkowania opakowań, firma Shell zaprezentowała oleje silnikowe Shell Helix w nowej odsłonie. Wprowadziła nowe bardziej ergonomiczne butelki olejów Shell Helix – opakowania 1 i 4 litrowe ze specjalnymi uchwytami, ułatwiającymi przenoszenie i nalewanie oleju. Wraz ze zmianą opakowań pojawiło się też nowe, uproszczone nazewnictwo z bardziej czytelnymi etykietami ułatwiającymi identyfikację najważniejszych parametrów oleju.
Warto pamiętać, że jakość i rodzaj oleju mają wpływ na pracę i żywotność silnika.
Komentarze (0)