Na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwuje się znaczący wzrost zastosowania silników z systemem start-stop w samochodach osobowych. To rozwiązanie nie tylko zmniejsza spalanie paliwa, ale ma także pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Jednak należy pamiętać, że silniki takich aut wymagają nieco innego traktowania.
Dziś dwa na trzy samochody, które jeżdżą po drogach Unii Europejskiej, wyposażone są w silniki z systemem start-stop. Ta technologia pozwala ograniczyć zużycie paliwa od 3 do nawet 12 procent, co przekłada się nie tylko na oszczędność, ale także ochronę środowiska poprzez znaczące zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery.
Zastosowanie systemu start-stop powoduje, że liczba uruchomień silnika wzrasta nawet 10-krotnie, co jest solidnym wyzwaniem dla jednostki napędowej. Najbardziej cierpią na tym łożyska ślizgowe, których żywotność może być nawet o połowę krótsza w porównaniu do aut bez systemu start-stop.
Oczywiście te fakty nie oznaczają, że tego typu silniki są złym rozwiązaniem, tylko stawiają przed producentami zarówno samochodów, jak i paliw oraz olejów, nowe zadania, które mają na celu zminimalizować te problemy i przyczynić się do lepszej ochrony silnika przed ewentualnymi uszkodzeniami.
Natomiast właściciele takich pojazdów muszą wiedzieć, że ich silniki wymagają innego traktowania niż auta bez systemu start-stop, co pozwoli im cieszyć się bezawaryjnością, oszczędnością paliwa i ochroną środowiska.
Naprzeciw potrzebom aut wyposażonych w tego rodzaju system wyszła firma BIZOL, niemiecki producent olejów silnikowych, który opracował olej Green Oli+, dedykowany specjalnie dla pojazdów z silnikami typu start-stop oraz samochodów z napędem hybrydowym. Dzięki technologii OxShield proces utleniania się oleju, a tym samym jego starzenia się jest znacznie wolniejszy.
W porównaniu do produktów konkurencyjnych BIZOL Green Oil+ uzyskał dwa razy wyższy wynik punktowy w teście utleniania RBOT oraz wykazuje znakomite wyniki w innych testach takich jak: TEOST, Sequence IIIG, Sequence VG, GFC LU-43A-11 and LU-36-T-14.
W produkcie zastosowano również technologię COMB LubriBoostTM. Nadaje ona filmowi ochronnemu właściwości żelowe, co obniża współczynnik tarcia i chroni poszczególne elementy silnika, w tym przede wszystkim łożyska ślizgowe, wydłużając ich żywotność aż do 50%, zmniejszając tym samym ryzyko awarii i niepotrzebnych, kosztownych napraw.
Komentarze (0)