Zwiększony pobór oleju w nowych silnikach Diesla? Powód: niewłaściwa jakość oleju na pierwszy montaż, za niska temperatura oleju, wygładzenie ścian cylindra. Silniki nie wkręcają się na obroty, a pierścienie tłokowe nie uszczelniają właściwie ścianek cylindra.
Zapraszamy do zapoznania się z poradą Xenum Polska specjalnie dla Czytelników naszego portalu
Pobór oleju wzrasta, ponieważ na ściankach cylindra i w rowkach pierścieni odkładają się żywice i nagary. Również zwór EGR przepuści część par oleju do układu dolotowego co drastycznie zanieczyszcza kolektor i klapy wirowe..
Dodaj Xenum M-Flush na każde 3 do 6 litra starego oleju oraz dodaj Xenum Complex Diesel System Cleaner do zawartości zbiornika. Napełnij nowy filtr paliwa Xenum X-Flush, uruchom silnik na wolnych obrotach na 60 minut a co około 5 minut zwiększ obroty do 3000 obr/min. Następnie wymień filtr oleju i zalej nowy olej, dodając do niego jedno opakowanie Xenum MoX-G/Super-G.
Zamknij dolot powietrza do układu dolotowego dyszą (taka jak w urzadzeniu I-Flux), zamknięta do 75%. By wytworzyć najlepszą i najlepiej nasyconą mieszankę wtryskuj dozami Xenum Intake Pro przy 2.500 min ⁻¹ do układu dolotowego poprzez dyszę, podczas gdy w oleju jest Xenum M-Flush.
UWAGA: Prędkość obrotowa może drastycznie wzrosnąć!
Jeśli poziom oleju w skrzyni korbowej jest za wysoki - odepnij odmę! Jeżeli, mimo założonej i wyregulowanej dyszy, obroty zaczną wzrastać należy przytkać dolot powietrza aż do uzyskania pożądanych obrotów. Nigdy nie używaj ręki ani żadnego materiału/szmaty.
Wykonaj jazdę testową ± 20 km zachowując obroty 3,000 and 3,500 min⁻¹.
Aby zapobiec na przyszłość tym przypadłościom dodawaj zawsze Xenum Complex Diesel System Cleaner do zbiornika oraz Xenum MoX-G do nowego oleju przy każdym serwisie.
Komentarze (3)