Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

ponad rok temu  02.01.2018, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowy właściciel marki LIQUI MOLY

W grudniu 2017r. LIQUI MOLY GmbH zmieniło swojego właściciela, dotychczasowy większościowy udziałowiec Ernst Prost sprzedał swoje udziały firmie Adolf WÜRTH GmbH & CO. KG. Tym samym LIQUI MOLY stało się członkiem Grupy składającej się z 400 firm o rocznych przychodach przekraczających 12,5 mld Euro i zatrudniającej ponad 73 tys. pracowników.

W liście wystosowanym do pracowników i współpracowników Ernst Prost pisze:

„Niniejsza zmiana nie ma wpływu na filozofię funkcjonowania naszej firmy i nie zmienia naszej strategii sprzedaży. Sposób naszego funkcjonowania i pracy pozostaną w takiej formie jak dotychczas. Byłoby głupotą zmienianie czegoś biorąc pod uwagę odnoszone przez nas sukcesy w ostatnich latach”.

LIQUI MOLY GmbH kończy 2017r. 500 mln Euro sprzedaży, osiąga 40 mln zysku brutto i jest wolne od zadłużenia.

Z punktu widzenia LIQUI MOLY Polska Sp. z o.o. zmiana właściciela w perspektywie krótko i średnio terminowej nie ma żadnego znaczenia. Ernst Prost nadal będzie zarządzać LIQUI MOLY GmbH a ponadto w zarządzie pojawi się wieloletni współpracownik Prosta, dotychczasowy szef sprzedaży na Niemcy Günter Hiermaier. Pan Hiermaier posiada 27 letni staż pracy w LIQUI MOLY i ma istotny wpław na strategię sprzedażową LIQUI MOLY.

Ernst Prost w zeszłym roku skończył 60 lat. Co raz częściej zadawaliśmy sobie pytania co dalej będzie z LIQUI MOLY. Z tego punktu widzenia decyzja pana Prosta oznacza dowód na jego ogromną troskę o los firmy i jej pracowników. Wejście do grupy WÜRTH daje nam stabilność finansową, zapewnia lepszy dostęp do surowców i pozwala na jeszcze szybszy rozwój.

LIQUI MOLY Polska Sp. z o.o. zakończyło 2017r. sprzedażą na poziomie 33 mln zł, co oznacza 27% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Konsekwentnie realizujemy swoją strategię skoncentrowaną na niezależnych warsztatach samochodowych zaopatrywanych wyłącznie przez naszych dystrybutorów. Jedyną istotną zmianą w naszej strategii marketingowej jest znaczące zwiększenia nakładów na komunikację z klientami ostatecznymi, co jest możliwe dzięki zwiększaniu budżetu marketingowego. Zamierzamy dalej rozwijać projekt LIQUI MOLY PRO-LINE SERWISÓW. Chcemy również istotnie zwiększyć udział sprzedaży olejów silnikowych i przekładniowych w szczególności olejów do automatycznych przekładni.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony