Opony

Opony

ponad rok temu  16.12.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 3 minuty

25 lat Pirelli w Polsce - relacja z pierwszego dnia prasowego [FOTO]

Fot. R. Dobrowolski

Rodzimy oddział koncernu Pirelli świętuje ćwierćwiecze działalności na polskim rynku kameralnym wydarzeniem w Zakopanem. Kameralnym, acz w gronie nader wybitnych postaci z motorsportu - Kajetana Kajetanowicza,  Filipa Nivette, Dominiki Orlik, Bartłomieja Lewandowskiego. 

Rajdy samochodowe, rywalizacja w klasie Superbike, enduro, cross country czy motocross – dla czołowych polskich zawodników współpraca z producentem opon decyzuje o powodzeniu startów, o czym mówiono sporo podczas spotkania prasowego.

Zanim słów więcej o wydarzeniu w Zakopanem, wspomnijmy - PIRELLI świętuje w tym roku 110-lecie w motorsportu w Turynie. Ponad 340 mistrzostw oraz 2200 samochodowych i motocyklowych wyścigów na pięciu kontynentach – takie wyniki robią wrażenie i skądinąd to właśnie zaangażowaniu koncernu na polu produktów o najwyższych osiągach poświęcono podczas spotkania w Polsce sporo miejsca. 

Wśród obecnych na czas konferencji prasowej (o godzinie 16., Nosalowy Dwór Resort & SPA) byli: Anna Borzęcka –  Consumer&Trade Marketing Manager (moderatorka spotkania), Giansimone Bertoli – Dyrektor Zarządzający Pirelli Polska, Marcin Wieteska – Dyrektor Handlowy Pirelli Polska, Marcin Nowak – Dyrektor Finansowy Pirelli Polska,Błażej Bębenista – Retail Manager, Managing Director Driver Polska, Matteo Schiavo – Marketing Manager Pirelli Polska, Maciej Łoziński – Szef działu motocyklowego w Pirelli Polska.

Reprezentujący firmę o włoskich korzeniach w wielkim skrócie podsumowali 25-letnią historię obecności na polskim rynku oponiarskim. W tym czasie, firma o włoskich korzeniach przeszła w drogę od jednoosobowego przedstawicielstwa do firmy zarządzającej dwiema strefami handlowymi, łącznie 17 krajami, sprzedała 8,5 miliona opon. W okresie największego wzrostu osiągnęła dynamikę sprzedaży na poziomie 145% rok do roku.

Nie tylko na rodzimym rynku

Pirelli to dziś sieć partnerską liczącą około 60 serwisów i 50 punktów współpracujących w Polsce (w Europie jest to już ponad 1000 punktów sprzedaży i obsługi). Polski oddział Pirelli współpracuje z 694 klientami, zatrudnia 32 osoby. Poza sprzedażą opon na rodzimym rynku, firma bezpośrednio z biura w Warszawie, którym kieruje Giansimone Bertoli – Dyrektor Generalny Pirelli Polska, obecnie zarządza dwiema strefami handlowymi North East Europe i South East Europe. W ich zakres wchodzi łącznie 17 krajów: Polska, kraje bałtyckie, Szwecja, Finlandia, Norwegia, Dania, Grecja i Cypr, Bułgaria, Rumunia, Serbia i Kosowo, Macedonia, Albania, Czarnogóra.

Strategia biznesowa 

Pirelli niezmiennie koncentruje się na segmencie premium, w którym jest światowym liderem. Segment ten ma skądinąd najszybsze wskaźniki wzrostu na całym świecie - od rynków dojrzałych, takich jak europejski, wciąż pozostający największym rynkiem opon z wyższej półki, po rynki dynamicznie rozwijających się gospodarek.

Z zapleczem w postaci marki, od zawsze znanej z nowatorskich rozwiązań i technologii wyprzedzających swój czas, największym wyzwaniem było zbudować sieć dystrybucji w kraju, który dopiero budził się po przemianach ustrojowych. Wówczas nie zdawaliśmy sobie sprawy jaki ogrom pracy należy włożyć w budowę nie tyle sieci, co lojalnej społeczności partnerów handlowych. Z perspektywy czasu możemy śmiało powiedzieć, że droga jaką wspólnie pokonaliśmy i która doprowadziła nas do tego miejsca, w którym dziś się znajdujemy jest dla nas powodem do dumy – mówił Giansimone Bertoli, Dyrektor Generalny Pirelli Polska.

Być wciąż na podium

Pirelli jest oczywiście dla wielu kierowców synonimem najwyższych osiągów, niedościgłej jakości. Liczne homologacje, przyznane oponom Pirelli na podstawowe wyposażenie przez najważniejszych światowych producentów pojazdów są potwierdzeniem owego zaufania i uznania dla marki.

W dziedzinie produkcji opon firma Pirelli zawsze uchodziła za synonim nowatorskiego podejścia do procesu wytwarzania, słynęła z innowacji w technologiach konstrukcyjnych. Badania Pirelli skupiają się dziś na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności, która leży u podstaw strategii premium. Wszystkie rodziny opon Pirelli oraz zaawansowane technologicznie systemy są oparte na koncepcji zrównoważonej mobilności, łączącej bezpieczeństwo, komfort i szacunek dla środowiska naturalnego. 

GALERIA ZDJĘĆ

25 lat Pirelli w Polsce - relacja z pierwszego dnia prasowego [FOTO]
25 lat Pirelli w Polsce - relacja z pierwszego dnia prasowego [FOTO]
25 lat Pirelli w Polsce - relacja z pierwszego dnia prasowego [FOTO]
25 lat Pirelli w Polsce - relacja z pierwszego dnia prasowego [FOTO]
25 lat Pirelli w Polsce - relacja z pierwszego dnia prasowego [FOTO]
25 lat Pirelli w Polsce - relacja z pierwszego dnia prasowego [FOTO]
25 lat Pirelli w Polsce - relacja z pierwszego dnia prasowego [FOTO]
25 lat Pirelli w Polsce - relacja z pierwszego dnia prasowego [FOTO]
25 lat Pirelli w Polsce - relacja z pierwszego dnia prasowego [FOTO]
25 lat Pirelli w Polsce - relacja z pierwszego dnia prasowego [FOTO]
25 lat Pirelli w Polsce - relacja z pierwszego dnia prasowego [FOTO]
25 lat Pirelli w Polsce - relacja z pierwszego dnia prasowego [FOTO]

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Iwan 1 ponad rok temu 25-lecie PIRELLI to była wspaniała impreza , gratulacje dla dyrekcji jak zarówno organizatorów imprezy. Pozdrawiam Adam
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony