Dunlop obserwuje narastający podział rynku w zakresie segmentu opon sportowych. Coraz więcej motocyklistów wybiera ogumienie dobrane dla określonych typów jazdy. W wyniku zmieniającej się sytuacji na rynku, marka modyfikuje asortyment oferowanych produktów w kategorii hypersport w myśl idei „opona dla każdego typu motocyklisty”.
Ogólny trend na rynku europejskim zmierza w kierunku utrzymania sprzedaży wszechstronnych opon do motocykli klasy Sports Touring. Z myślą o ich użytkownikach, w ubiegłym roku, Dunlop wprowadził innowacyjną oponę RoadSmart III. Jednocześnie widoczny jest rozwój segmentu hypersport, w którym ostatnio debiutowało szereg wyspecjalizowanych supermotocykli i motocykli sportowych. W rezultacie marka dostosowuje swój asortyment również do specyficznych oczekiwań klientów z tego segmentu.
Przygotowanie odpowiedniej oferty Dunlop poprzedził badaniem, które miało pomóc poznać potrzeby użytkowników motocykli z tej części rynku. Na podstawie jego rezultatów opracowano nowe wersje cieszących się uznaniem opon SportSmart2, GP Racer D211 i GP Pro D212.
- Nowe podejście ma uprościć klientom wybór i zapewnić dostosowanie asortymentu do aktualnych i przyszłych trendów rynkowych. Nie wprowadzamy po prostu kolejnych wersji istniejących produktów - powiedział Andy Marfleet, menedżer marketingu opon motocyklowych Dunlop w regionie EMEA.
Dla profesjonalistów, doświadczonych motocyklistów torowych i użytkowników drogowych
Wprowadzona przez Dunlop segmentacja pozwoliła wyodrębnić trzy różne kategorie opon dla motocykli klasy hypersport. Choć w wielu przypadkach może chodzić o wyposażenie dla tych samych motocykli, wymagania motocyklistów są zupełnie różne.
Dla profesjonalistów
Motocyklistom, którzy mają do dyspozycji zespół techników i jeżdżą motocyklami w pełni przystosowanymi do wyścigów, Dunlop zaproponuje następczynię legendarnej opony GP Pro D212, która zwyciężała m.in. w wyścigach Isle of Man TT. Nowy model będzie wyposażony w wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych i zostanie wprowadzony na rynek jesienią 2017.
Dla doświadczonych motocyklistów torowych
Motocykliści, którzy poważnie podchodzą do imprez torowych, korzystają z ogrzewaczy opon i w pewnym stopniu dostosowują swój motocykl do wymagań torowych, od dawna chętnie korzystali z opon Dunlop GP Racer. Jej nowa generacja - Dunlop GP Racer D212 - po udanym debiucie w ubiegłorocznych wyścigach, kilka tygodni temu weszła do sprzedaży w Europie.
Do jej produkcji wykorzystano najnowszą technologię kontroli temperatury, opracowaną przez Dunlop (w wersjach 190/55ZR17 i tylnej 200/55ZR17 Endurance), która zwiększa odporność opony na zużycie. Na tą technologię składa się odpowiednie zestawienie mieszanek: bardzo trwałej w zewnętrznej warstwie bieżnika i bardziej miękkiej w części wewnętrznej, co w konsekwencji zapewnia wyścigową przyczepność i optymalną temperaturę.
Pierwsza produkcyjna opona GP Racer D212 zadebiutowała w finałowej rundzie Mistrzostw Francji Superbike. Lucas Mahias (GMT94 Yamaha) wygrał na niej oba wyścigi klasy Supersport. Prototypowe opony były już wtedy certyfikowane w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIM (EWC).
Dla okazjonalnych bywalców torów
Dla użytkowników z tego segmentu rynku Dunlop wprowadził najnowszą oponę SportSmart2 Max. Model ten w prostej linii zastępuje wersję SportSmart2 i łączy w sobie wiedzę wypracowaną przez markę w mistrzostwach świata wyścigów długodystansowych oraz innowacje zastosowane w rewolucyjnej oponie RoadSmart III. Przednia opona wyróżnia się nowatorską konstrukcją, a w tylnej zastosowano zupełnie nową mieszankę, dzięki której powierzchnia styku rozszerza się, zapewniając optymalną przyczepność w mokrych i suchych warunkach.
Nowa SportSmart2 Max została zaprojektowana z myślą o wymagających motocyklistach drogowych, którzy podróżują w różnych warunkach. W porównaniu z GP Pro i GP Racer, nowa opona wyróżnia się szerokim zakresem temperatur roboczych i nie wymaga specjalistycznego wsparcia by osiągnąć optymalne parametry pracy. Innowacyjne technologie dają również poczucie pewności podczas jazdy w zimnych i mokrych warunkach. Mimo przeznaczenia do jazdy ulicznej, opona sprawdzi się również podczas okazjonalnej jazdy na torach.
Nowa paleta
- Mimo podobnych nazw, wszystkie trzy produkt znacznie różnią się od swoich poprzedników. Jest to zasługa nowoczesnych technologii zastosowanych w ramach nowej segmentacji opon. Wprowadzenie trzech opon klasy hypersport w tym samym roku było możliwe dzięki ogromnej liczbie testów i szeroko zakrojonych prac badawczo-rozwojowych, prowadzonych przy okazji udziału Dunlopa w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIM (EWC). Teraz mamy w ofercie oponę dla każdego motocyklisty - powiedział Marfleet.
Komentarze (0)