Mazda CX-5 to jeden z najpopularniejszych modeli w tym segmencie pojazdów
Cały świat pokochał SUVy - czytamy w publikacji portalu branżowego tyrepress.com. Kupujemy nie tylko te największe, z napędem na 4 koła, ale również te miejskie i „mini”. Ofensywa tego typu samochodów rozpoczęła się 7 lat temu i trwa do dziś. Przekłada się to również na sprzedaż opon dedykowanych do tego typu pojazdów.
Z liczbą 29,77 milionów sprzedanych egzemplarzy, SUVy zdobyły największą pozycję wśród wszystkich segmentów. Wolumen tylko w 2018 roku wzrósł o 6,8%, czyli o około 1,9 mln sztuk co jest dość imponujące biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą na trzech, największych rynkach tych pojazdów: USA, Chinach i Europie. SUVy odnotowały również najwyższy udział w rynku samochodów w aspekcie globalnym: 36,4%.
2018 rok był jednak pierwszym, w którym można mówić o stabilizacji. Tak zwany „boom” przyśpieszył w 2015 i 2016 roku (odpowiednio sprzedaż wzrosła o 21 i 22%), nieco zahamował w 2017 (12,8%) i ostatecznie dość mocno zwolnił w 2018 (6,8%). To jednak jak najbardziej naturalny trend. Do segmentu SUVów dołączyli kolejni producenci wprowadzając nowe modele, urosła też świadomość konsumentów.
Liderem na rynku tego typu pojazdów była w 2018 roku Toyota RAV4. Nissan X-Trail / Rogue, który prowadził w rankingach w 2016 i 2017 roku, zanotował 6-procentowany spadek sprzedaży. Jego rodzeństwo, czyli Nissan Qashqai / Rogue Sport zajęło 6. miejsce w rankingu ze wzrostem rzędu 13%. Podobnymi, dobrymi wynikami może się pochwalić np. Mazda z modelem CX-5, Kia Sportage, Chevrolet Equinox i Jeep Compass.
Komentarze (2)