Continental rozszerzył gamę opon do transportu regionalnego i długodystansowego o ContiRe Hybrid HD3 w rozmiarach 295/80 R 22.5, 315/70 R 22.5 oraz 315/80 R 22.5. ContiRe Hybrid to opony bieżnikowane na gorąco, która zachowują właściwości fabrycznie nowego ogumienia.
Nowość od Continental w wersji bieżnikowanej, uzupełnia gamę uniwersalnych opon Conti Hybrid na oś napędową. To atrakcyjna oferta dla firm transportowych, ponieważ oznacza nie tylko korzyści ekonomiczne, ale także ekologiczne. Około 75 procent surowców niezbędnych do produkcji opon znajduje się w karkasie. Ponowne wykorzystanie po pierwszym okresie eksploatacji pozwala więc zaoszczędzić nie tylko cenne zasoby, ale i pieniądze, gdyż opony bieżnikowane na gorąco są zwykle o około 25 procent tańsze od opon nowych.
- Opony bieżnikowane na gorąco mogą znacznie przyczynić się do ograniczenia kosztów funkcjonowania floty. Dlatego sukcesywnie poszerzamy ofertę opon Continental bieżnikowanych metodą na gorąco, aby w pełni wykorzystać potencjał ekonomiczny ogumienia. Opony ContiRe Hybrid zachowują wszystkie właściwości nowego ogumienia, jak np. długi okres eksploatacji, dzięki czemu stają się dla floty doskonałym rozwiązaniem ekonomicznym – powiedział Ralf Benack, dyrektor ds. bieżnikowania w dziale opon w regionie EMEA.
Na wyróżnienie zasługuje konstrukcja klocków bieżnika ContiRe Hybrid HD3, która obejmuje liczne zintegrowane lamele w układzie 3D. Sięgają one do dwóch trzecich całej głębokości bieżnika i dzięki stabilniejszym klockom gwarantują znacznie wolniejsze zużywanie się, jednocześnie zapewniając znakomitą trakcję nawet podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Opona ContiRe Hybrid HD3 wyróżnia się zarówno oznaczeniem M+S, jak i symbolem płatka śniegu na tle gór (3PMSF).
Rodzinę opon Conti Hybrid cechuje wyjątkowo mocna konstrukcja, która wpływa na długi okres ich eksploatacji oraz umożliwia bieżnikowanie.
Usługa bieżnikowania na gorąco ContiRe pozwala w pełni wykorzystać możliwości opon w zakresie ekonomiki eksploatacji. Proces bieżnikowania, w którym wykorzystuje się wyłącznie karkasy Continental, jest analogiczny do produkcji nowej opony. Na początku świeży kauczuk jest nakładany na całej szerokości karkasu, a następnie bieżnik nałożony na karkas jest umieszczany w formie wulkanizacyjnej z odpowiednim wzorem bieżnika, który powstaje w trakcie wulkanizacji.
Opony Continental są bieżnikowane metodą na gorąco od stopki do stopki. Główną zaletą takiego bieżnikowania jest to, że odnawiane są przy tym ścianki opony, dzięki czemu ich jakość jest porównywalna z fabrycznie nową oponą. W celu utrzymania wysokiej jakości, każda opona Continental w ramach usługi ContiRe przechodzi testy wytrzymałości i bezpieczeństwa zgodnie ze standardowym systemem jakości, a także jest objęta gwarancją Continental. Fabryczne bieżnikowanie opon Continental odbywa się w otwartym w listopadzie 2013 r. zakładzie ContiLifeCycle w Stöcken (w Hanowerze). To pierwsza na świecie fabryka, która jest połączeniem nowoczesnej linii bieżnikowania opon do autobusów i samochodów ciężarowych z instalacją do recyklingu gumy na skalę przemysłową.
ContiRe jest częścią modułowej koncepcji ContiLifeCycle, która obejmuje cały cykl życia opony – od nowego produktu, przez wysokiej jakości usługę bieżnikowania, aż po zarządzanie karkasami, czyli usługę ContiCasingManagement w ramach Conti360° Fleet Services. Głównym celem ContiLifeCycle jest poprawa efektywności kosztowej opon do pojazdów użytkowych.
Komentarze (0)