Europejskie przepisy dotyczące obowiązkowego zimowego wyposażenia pojazdów ciężarowych i autobusów wprowadzają kilka istotnych zmian. Continental, aby pomóc menedżerom flot w spełnianiu najnowszych wymogów prawnych, zebrał regulacje dotyczące m.in. opon zimowych i stosowania łańcuchów w 39 krajach.
W sezonie zimowym 2019/2020 opony z tzw. symbolem alpejskim w wielu krajach zyskają większe znaczenie. W odpowiedzi na zmiany regulacyjne dotyczące obowiązku stosowania typowych zimówek Continental – producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla motoryzacji – rozszerza gamę swoich produktów z homologacją zimową. Wszystkie opony do samochodów ciężarowych oraz autobusów na oś prowadzącą i napędową w rozmiarach 17,5, 19,5 i 22,5 cala są dostępne w wariantach ze znakiem 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake).
M+S, symbol alpejski, a może ikona płatka śniegu - co sprawia, że opona jest zimowa?
Opony zimowe Continental, wyróżniają się wysoką przyczepnością oraz trakcją na śniegu i lodzie. Przewyższają w tym zakresie założenia homologacji M+S (błoto i śnieg) oraz spełniają wszystkie normy certyfikatu 3PMSF – trzech szczytów górskich i płatka śniegu. Opony zimowe, aby mogły być oznaczone symbolem alpejskim, zgodnie z regulaminem ONZ nr 117 muszą przejść test praktyczny w warunkach zimowych sprawdzający m.in. hamowanie i trakcję na ośnieżonej nawierzchni. Opony oznaczone symbolem M+S (błoto + śnieg) dzięki specjalnej rzeźbie bieżnika i budowie zapewniają osiągi przewyższające właściwości standardowej opony na zaśnieżonej drodze. Etykieta M+S nie podlega jednak określonej procedurze testowej. Ze względów bezpieczeństwa podczas poruszania się po mokrych i oblodzonych nawierzchniach Continental zaleca montaż opon zimowych na wszystkich osiach ciężarówek oraz autobusów. Jak wykazały testy porównawcze, ich zastosowanie pozwala skrócić drogę hamowania na śniegu przy prędkości 50 km/h o blisko 10 metrów.
Komentarze (0)