DPF Regeneration+ D61 - ten dodatek, jak zapewnie producent, skutecznie zapobiega wczesnemu zatykaniu się filtra DPF.
Obecnie każdy nowoczesny samochód Diesel posiada filtr cząstek stałych. Zasadniczo jego zadaniem jest odfiltrowanie sadzy z gazów wydechowych, zapobiegając jej uwolnieniu do powietrza, którym oddychamy. Oprócz recyrkulacji spalin (EGR) i katalizatora, DPF służy również do niezawodnego i skutecznego oczyszczania gazów spalinowych. Aby zagwarantować prawidłową i stałą pracę filtra DPF, musi on podlegać ciągłej regeneracji.
Może to jednak wystąpić tylko przy średniej temperaturze 600° C. Zwykle silnik osiąga tę temperaturę, gdy samochód jedzie z pełną prędkością podczas długich podróży autostradą. W ruchu stop-and-go lub ruchu miejskim silnik osiąga temperaturę spalania około 400° C. W rezultacie sadza nie może zostać spalona i zatyka filtr DPF, uniemożliwiając w ten sposób wykonanie zadania. W najgorszym przypadku zatkany filtr może prowadzić do znacznego zmniejszenia wydajności silnika.
Jakie jest rozwiązanie?
Oto kilka symptomów, które związane są z zatykaniem filtra DPF:
- utrata mocy silnika
- wzrost zużycia paliwa
- zauważalny wzrost emisji
- samochód nie jest w stanie osiągnąć maksymalnej prędkości
Jednym z dostępnych na rynku rozwiązań jest podawanie specjalnego dodatku do regeneracji DPF bezpośrednio do paliwa, co ma znacznie opóźniać zatykanie DPF.
Jak to działa?
Dodatek regeneracyjny obniża katalitycznie temperaturę zapłonu sadzy do 350°C, umożliwiając tym samym jej spalanie, co prowadzi do udanej regeneracji DPF.
- W krajach o dobrej jakości paliwa zalecamy stosowanie dodatku przy co trzecim napełnianiu zbiornika, aby uzyskać czysty i skuteczny filtr DPF. W krajach o niskiej jakości paliwa zaleca się stosowanie tego środka zapobiegawczego przy każdym napełnianiu zbiornika - informują przedstawiciele Bizol.
Komentarze (0)