Chemia w warsztacie

Promocje

ponad rok temu  03.08.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 2 minuty

Produkt miesiąca Liqui Moly: Czysty układ dolotowy

Pro Line Oczyszczacz przepustnic art. nr 5111

Pro Line Oczyszczacz kolektorów dolotowych art. nr 5168

Jedną z częściej wykonywanych napraw w serwisach samochodowych jest obsługa układu dolotowego. Podczas okresowej wymiany oleju powinno się sprawdzić stopień zanieczyszczenia kolektora i w przypadku stwierdzenia zanieczyszczenia zaleca się przeprowadzić usługę jego oczyszczania. 

Zaniedbanie tej czynności może doprowadzić do poważnej awarii głowicy. Dotyczy to zarówno silników benzynowych oraz silnikówiesla. 

We współczesnym silniku benzynowym wyposażonym w bezpośredni układ wtryskowy istnieje duże ryzyko gromadzenia się zanieczyszczeń na zaworach dolotowych. Dzieje się tak ponieważ wtryskiwacze umieszczone są w komorze spalania i nie są oczyszczane na bieżąco benzyną podczas pracy. Skutkiem zanieczyszczeń na zaworach może być nierównomierna praca silnika, brak mocy, „wypadanie zapłonu”, czy wreszcie trudności z uruchomieniem silnika.

Aby wyeliminować tego typu niesprawności należy regularnie, najlepiej podczas każdego serwisu olejowego czyścić układ dolotowy za pomocą Pro Line Oczyszczacza do przepustnic art. nr 5111.

Kolektory dolotowe silników Diesla również są narażone na zanieczyszczenia. Podobnie jak w przypadku silników Diesla jest to związane z obecnością zaworu EGR i odpowietrzenia skrzyni korbowej. Nagar gromadzący się w układzie dolotowym może doprowadzić do jego poważnej usterki.  

Najlepszą metodą zapobiegania poważnym awariom jest regularne czyszczenie kolektora dolotowego płynem Pro Line Oczyszczacz kolektora dolotowego 5168. Płyn należy stosować przed każdą wymianą oleju. 

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Paweł Mechanik 1 ponad rok temu Cudowny środek?? Czemu w 1.8 TFSI i 1.6 THP nie działa?? Może producent pokaże kanały dolotowe przed i po czyszczeniu??
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony