
- Dziś instalacje gazowe nie wpływają już na utratę mocy samochodu – mówi w rozmowie z portalem warsztat.pl Marcin Dziewiątkowski z firmy AC S.A., producenta instalacji gazowych STAG. - Nowoczesne systemy gazowe charakteryzują się dużą precyzją dawkowania paliwa. W efekcie różnica mocy jest niezauważalna lub bardzo znikoma. Widzimy to podczas testów naszych produktów na hamowaniach, ale ciekawym dowodem jest też wykorzystanie samochodów z instalacją LPG w motorsporcie. Warto też poznać rozwiązania takie jak np. Stag Tuning, wzmacniające siłę samochodu z instalacją gazową.
Przykład? Samochód o mocy 640 KM Kamila Dzierbickiego (zdjęcie na dole), jednego z najmłodszych profesjonalnych drifterów w Polsce, zdobywcy wysokich not w trakcie Driftingowych Mistrzostw Polski.
Marcin Dziewiątkowski, z którym rozmawiamy o zastosowaniu LPG w motorsporcie, jest kierowcą rajdowym STAG Rally Team (zdobył m.in. II miejsce w cyklu Samochodowych Mistrzostw Białegostoku 2016)
Co ważne, jeszcze kilka lat temu przepisy Polskiego Związku Motorowego (PZM) wyraźnie informowały o zakazie startu w rajdach samochodowych dla aut z zamontowaną butlą LPG. Do zawodów dopuszczane były więc samochody z instalacją autogaz, jednak konieczne było demontowanie zbiornika. Sytuacja ta uległa zmianie w marcu 2012 roku. Więcej o tym przeczytacie TUTAJ.
A więcej o specjalnej instalacji LPG do driftowego samochodu Kamila Dziebickiego – znajdziecie TUTAJ.
Komentarze (0)