Dziewięć miesięcy od powstania HYVIA, spółka joint venture Grupy Renault i Plug Power, zajmująca się mobilnością wodorową, otwiera fabrykę na terenie Refactory - kompleksu przemysłowego, który działa zgodnie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego.
Kompleks przemysłowy jest zlokalizowany we Flins, w regionie Ile-de-France (Francja). To pierwszy etap realizacji bardziej złożonego projektu przemysłowego. HYVIA uruchamia montaż i testowanie ogniw paliwowych opartych na zaawansowanej technologii Plug Power. Ogniwa o mocy 30 kW będą zasilać przyszłe Renault Master H2-TECH (w wersjach van, podwozie z kabiną i miejski bus). Pod koniec 2022 roku w zakładzie uruchomiona zostanie także linia montażu stacji tankowania wodoru oraz produkcja niskoemisyjnego wodoru z pierwszego elektrolizera. W ten sposób HYVIA ugruntowuje swoją działalność na terenie Francji i wdraża kompleksowe rozwiązania w zakresie mobilności wodorowej. I stawia sobie za cel osiągnięcie do 2030 roku 30% udziałów w europejskim rynku lekkich pojazdów dostawczych z napędem wodorowym.
HYVIA szybko się rozwija
Fabryka stanowi istotne wyzwanie we wszystkich aspektach – ludzkim, technologicznym i produkcyjnym. Jest doskonałą ilustracją jedynej w swoim rodzaju spółki joint venture, łączącej doświadczenie Grupy Renault – jednego z czołowych podmiotów przemysłu motoryzacyjnego – z doświadczeniem Plug Power – światowego lidera w opracowywaniu kompleksowych, gotowych rozwiązań w zakresie wodorowej mobilności i ogniw paliwowych.
Projekt przemysłowy o szerokim zasięgu
Usytuowana we Flins fabryka HYVIA jest pierwszym etapem większego projektu przemysłowego. Do końca 2022 roku powstanie tu linia montażu i testowania ogniw paliwowych osiągnie przepustowość 1 000 jednostek/rok. Uruchomiona zostanie linia montażu stacji tankowania wodoru. W kolejnych latach zakład HYVIA będzie dalej rozwijany w ramach drugiego etapu poprzez poszerzenie bazy produkcyjnej oraz wzmocnienie integracji na szczeblu lokalnym i integracji pionowej.
Fot. HYVIA
Komentarze (0)