- Na pewno lata samochodów z silnikami diesla są już policzone. Myślę, że kolejna norma po Euro6 wykluczy takie silniki w pojazdach osobowych. Zapewne pozostaną jeszcze w autach dostawczych, a na pewno w ciężarowych. Być może dlatego rozwiązanie LPG, przyjazne dla środowiska, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem – mówi w rozmowie z portalem warsztat.pl Marcin Dziewiątkowski z firmy AC S.A., producenta instalacji gazowych STAG.
- Ale przez to, że rynek jest rosnący i jest duże zapotrzebowanie na montaż instalacji, niestety zdarza się, że za konwersję silników biorą się niedoświadczone warsztaty, które potrafią popełniać rażące błędy. Źle przeprowadzony montaż może nawet uszkodzić silnik – dodaje ekspert. Kierowcom chcącym założyć instalację gazową Marcin Dziewiątkowski zaleca wybór warsztatu po zasięgnięciu opinii producenta. - W naszej firmie mamy nawet ranking warsztatów, prowadzimy sieć punktów rekomendowanych – dodaje.
Jakie błędy?
Zdaniem naszego rozmówcy, najczęstsze błędy montażowe wynikają z niechlujstwa lub braku czasu. Chodzi tu m.in. o pozostawienie niektórych elementów instalacji w pobliżu przegrzewających się części silnika, co wpływa potem na błędny odczyt temperatury gazu. Poprowadzenie zasilających przewodów gazowych w złym miejscu, wynikający z niewiedzy montaż dysz wtryskiwaczy w kolektorze pod niewłaściwym kątem – tego typu błędy, jak podkreśla Marcin Dziewiątkowski, wpływają na jakość pracy całej instalacji, a także mogą obniżać jej efektywność. Może to być też przyczyna awarii całego układu.
Komentarze (1)