Jesień i zima to największy sprawdzian dla każdej instalacji autogaz. Zmienne temperatury i zwiększona wilgotność potrafią zdemaskować każde niedociągnięcie producenta. Najmocniejszy reduktor firmy AC S.A. – STAG R02 TWIN ma za sobą pierwszy sezon chłodu i niesprzyjających warunków pogodowych. Jak się sprawdził?
STAG R02 TWIN to obecnie reduktor o największej wydajności w ofercie AC S.A. Może być on używany do zasilania silników o mocach do 280 KM. Nieodpowiednio dobrane komponenty instalacji, w tym reduktor o zbyt małej wydajności, mogą skutkować spadkiem ciśnienia gazu i wychładzaniem reduktora przy bardzo dużych obciążeniach silnika.
- Reduktor STAG R02 TWIN został stworzony przez inżynierów AC S.A. specjalnie z myślą o silnikach o dużej mocy, w których znaczne zapotrzebowanie na paliwo wymaga stosowania reduktorów o odpowiedniej wydajności. Dzięki swojej konstrukcji oraz zastosowanym rozwiązaniom, także w zakresie użytych materiałów, w reduktorze STAG R02 TWIN wiosna nie odkryła żadnych mankamentów – informuje Marek Bezubik, Z-ca Kierownika Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju AC S.A.
Moc idzie w parze z wydajnością?
Konstruktorzy reduktora STAG R02 TWIN skupili się przede wszystkim na uzyskaniu odpowiedniej wydajności oraz zachowaniu stabilnych parametrów gazu zasilającego silnik. Zarówno temperatura, jak i ciśnienie gazu zachowują odpowiednie wartości nawet w przypadku długotrwałej jazdy z dużym obciążeniem. Przykładem jest dynamiczna jazda autostradą w warunkach zimowych, kiedy reduktor jest dodatkowo wychładzany przez pęd powietrza. To idealna sytuacja, aby poddać testom nowość w ofercie.
STAG R02 TWIN utrzymał parametry gazu na poziomie gwarantującym prawidłowe działanie silnika w zaprezentowanych warunkach drogowych. Niezwykle ważne jest to, że wartość ustawionego ciśnienia wyjściowego odznacza się stabilnością w długim okresie użytkowania. Wysoką wydajność oraz stabilne parametry odparowanego gazu reduktor zawdzięcza odpowiedniej konstrukcji oraz materiałom ograniczającym wymianę ciepła z otoczeniem, a z drugiej strony pozwalającym na efektywne przekazywanie ciepła z układu chłodzenia silnika do ciekłego LPG. Odpowiada za to korpus reduktora wykonany ze stopów aluminium. Natomiast wykonane z tworzyw sztucznych pokrywy, ograniczają wymianę ciepła pomiędzy reduktorem a otoczeniem, dzięki czemu przy dużych obciążeniach silnika nie następuje jego wychładzanie.
Stabilne ciśnienie wyjściowe
Okazało się także, że nowy reduktor jest bardzo stabilny w zakresie utrzymywania ciśnienia wyjściowego, dzięki pakietowi rozwiązań ACpress. Ciśnienie wyjściowe, pod którym LPG w stanie gazowym trafia do listwy wtryskowej i pozostaje praktycznie na stałym poziomie, gwarantującym poprawne działanie jednostki napędowej. Nie ma na nie wpływu ani ciśnienie zasilania, czyli ciśnienie LPG w zbiorniku, zmieniające się w zależności od jego stopnia napełnienia oraz temperatury otoczenia, ani też zwiększone zapotrzebowanie silnika na paliwo w czasie pracy przy dużych obciążeniach. Dodatkowo, system ACpress nie pozwala na zwiększanie ciśnienia w reduktorze w czasie hamowania silnikiem. Reduktor okazał się także bardzo odporny na zanieczyszczenia pojawiające się w paliwie LPG zimą.
W obliczu najnowszych technologii, stwierdzenie, że sezon jesienno-zimowy jest wyzwaniem dla instalacji autogaz, zaczyna być mitem. Doskonale widać to na przykładzie reduktora STAG R02 TWIN, który zdał egzamin, mimo niskiej temperatury i niesprzyjających warunków pogodowych tej zimy. Wraz z nadejściem wiosny w warsztacie, nadszedł czas na testy „bliźniaka” w trakcie zbliżających się podróży.
Komentarze (0)