Układ hamulcowy

Układ hamulcowy i zawieszenie

ponad rok temu  02.02.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Bezpieczeństwo najważniejsze – zestawy hamulcowe w testach
Strona 2 z 2

Opóźnieniomierz składa się z trzech elementów:

  • czujnika nacisku montowany na pedale hamulca nożnego,

  • akcelerometru mierzącego przyśpieszenia oraz opóźnienia,

  • urządzenia pomiarowe rejestrujące dane zmierzone przez czujniki.

Na fotografii 7 przedstawiono przykładowy odczyt zarejestrowany przez opóźnieniomierz hamowania BRAKE TEST, który został otworzony w dedykowanym programie BrakeTestGUI.

Fotografia 7: Przykładowy odczyt parametrów hamowania otworzony w programie BrakeTestGUI

Na powyższym wykresie krzywą w kolorze zielonym oznaczono prędkość pojazdu [km/h], krzywą w kolorze niebieskim oznaczono siłę nacisku na pedał hamulca [daN], krzywą w kolorze czerwonym oznaczono przyśpieszenie (krzywa pod osią 0 oznacza opóźnienie) [m/s2], krzywą w kolorze żółtym oznaczono przebytą drogę [m].

Wszystkie pomiary odbyły się przy stałych warunkach otoczenia przy prędkości 32 ± 2 km/h i maksymalnej sile nacisku na pedał hamulca wynoszącym 35 ± 2 daN.

Tabela 2: Długość drogi i czasu hamowania zestawów hamulcowych

W przeprowadzonym badaniu, wszystkie marki premium uzyskały bardzo zbliżone wyniki około 8 m droga hamowania, a czas hamowania oscylował pomiędzy 1,35-1,65 s. Marka Quaro, która istnieje na rynku dopiero od kilku lat, potwierdziła swoją jakość plasując się w czołówce najlepszych zestawów hamulcowych – w tabeli oznaczona jest kolorem czerwonym.

Badanie przeprowadzone przez wyspecjalizowany instytut wskazuje, że zestaw hamulcowy marki Quaro gwarantuje wysoką jakość i precyzję wykonania – m.in. najgrubsze tarcze. Zestaw hamulcowy Quaro pozycjonuje się na poziomie innych zestawów klasy premium, oferowanych przez konkurencję. Tarcze Quaro pokryte są specjalną powłoką antykorozyjną, która również wpływa na żywotność produktu. Dzięki zastosowaniu ww. powłoki tarcze znacznie wolniej korodują na krawędziach powierzchni bezpośredniego styku z okładziną cierną klocka hamulcowego – podsumował wyniki Grzegorz Pal – Dyrektor Działu Zakupów Auto Partner SA.

1. Badanie zostało wykonane przez Biuro Ekspertyz Technicznych i Szkoleń (BETIS) na dystansach kontrolnych (ok. 700 km)

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ borys 2 ponad rok temu Klocki i tarcze ważna sprawa, u mnie akurat sie wymiana szykuje, zamówiłem komplet delfi w warsztacie i jak tylko dojdą to jade na wymiane. Nie ma co ryzykować i jeździć bez sprawnych hamulców żeby los kusić
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Egon Olsen 1 ponad rok temu A czy producent daje możliwość zwiedzania swoich zakładów? Fajnie byłoby zobaczyć jak powstają tak znakomite produkty.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony