Układ hamulcowy

Układ hamulcowy

ponad rok temu  29.09.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 2 minuty

Od mikrusa do komfortowej limuzyny

Textar produkuje elementy układu hamulcowego do wszystkich segmentów samochodów osobowych. Dobrym przykładem tego jest ostatnie rozszerzenie oferty szczęk i tarcz hamulcowych.

Chociaż Smart fortwo zaliczany jest do miejskiego segmentu A, to ze względu na  niewielkie rozmiary przypisany jest do subkategorii mikrosamochodów. Pomimo niewielkiej masy i małych jednostek napędowych trzeba zapewnić mu efektywny układ hamowania. Tylna oś oparta została na szczękach, o które właśnie poszerzona została oferta Textar. Referencja o numerze 91080700 przeznaczona jest do bębnów hamulcowych o średnicy 203 mm. Textar poleca ją do wszystkich wersji Smarta fortwo (także zmodyfikowanych przez Brabusa oraz z napędem elektrycznym) produkowanych od lipca 2014 roku, a w przypadku cabrio od września 2015 roku. Tę samą referencję można również montować w bliźniaczej konstrukcji Renault Twingo II oraz Thalia II.

Wśród nowości Textar pojawiły się również tarcze hamulcowe na tylną oś do Citroena C4 (11/2009-), DS 4 (04/2011-07/2015) oraz DS 4 i DS 4 Crossback (07/2015-). Nowa referencja tarcz (nr 92194103) o średnicy 249 mm przeznaczona jest do wszystkich wersji silnikowych wymienionych modeli. Textar dopuszcza ich montaż również w Citroenie C4 Picasso (02-2007-08/2013) oraz Peugeot 308 pierwszej i drugiej generacji.

Kolejnym uzupełnieniem oferty są tarcze hamulcowe do najnowszej, flagowej limuzyny Volvo S90 (03/2016-) i jej wersji kombi V90 (03/2016-). W tym przypadku Textar jest pierwszym producentem dostarczającym te elementy o jakości OE na aftermarket. Tarcze (nr ref. 92287505) o średnicy 296 mm przeznaczone są na przednią oś w modelach z napędem na obie osie (AWD), w tym wersji hybrydowej.

Przy wątpliwościach, dotyczących doboru referencji Textar do konkretnego modelu samochodu, można skorzystać z katalogu TecDoc lub multimedialnej aplikacji BrakeBook.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony